Listan minskar men datorn är fortfarande sjuk.

Min Lista som jag skrev om i ett tidigare inlägg börjar minska. Vet inte om jag ska säga på grund av eller tack vare att min dator kraschade i förra veckan, har jag ju oändligt mycket tid över till att fixa allt annat. Men jag saknar bloggen! Jag har fått igång min gamla bärbara dator, och den är ungefär lika snabb som ett tåg skulle vara utan räls (då kanske ni fattar... MEGAsakta). Dessutom har den ett skärmfel som gör att den rätt som det är bara dör och man får starta om och börja från början. Så jag vet inte hur mycket blogg jag kan göra de närmsta veckorna. Har jag tur samarbetar den, men har jag otur så vill den inte alls. Just nu verkar jag ha lite flyt iallafall, så jag hoppas det håller i sig inlägget ut.
 

Julmarknad i Wadköping



Helgen har jag tillbringat i Örebro hos min kära kompis E och hennes sambo. Det blev en del trevlig shopping och på söndagen julmarknad i Wadköping. Lördagskvällen var pysselkväll med sambos barn samt kompisar, det var riktigt skoj. Det blev smällkarameller, änglar, hjärtan och massor av julkort. Även jag fick en del gjort av allt jag skulle göra färdigt. Julmarknaden var verkligen trevlig, med god glögg och mycket fint att titta på. Rekommenderas om ni har vägarna förbi Örebro någon söndag före jul nästa år. Varje adventssöndag inför jul hålls det en gammaldags julmarknad här och den är supermysig. Mycket fint hantverk och alla de små bodarna med olika ting är riktigt mysiga att kika runt i. Dagen till ära var det även kallt så mössa och vantar krävdes, inte fel det heller. Hör till på en julmarknad tycker jag. Och desto mer nu när snön saknas.  Det har faktiskt snöat lite här hemma idag, men det kommer troligen inte att ligga kvar särskilt länge. Prognosen är uppehåll och 5 plusgrader på Julafton, det är ju närmast en besvikelse. Inte ens en kall jul, jag kunde nöja mig med lite frost bara så det iallafall var lite vitt. Grönt på jul? Inte för mig...

Iallafall som jag började, jag har fått en del gjort på min lista. Jag har:
* Målat tomtar
* Skrivit julkort och postat dem
* Bakat saffransbiscotti
* Köpt de sista julklapparna
* Gjort min decoupageask (och blev riktigt nöjd faktiskt)
* Skrivit mina rim och
* Pyntat och klätt den lilla granen

Förhoppningsvis ska jag lyckas få in ett litet inlägg med Jul hos TiniTott med bilder och allt innan julen är här på allvar. *håller tummarna och mutar lilla datorn med pepparkakor*


Bild: Eget kollage med bilder från orebro.se

Kommentarer
Postat av: Malin

Aha...du har varit här och hälsat på ;) Wadköping och julmarknaden där är trevlig! Har tyvärr inte hunnit med den i år.

2006-12-21 @ 22:38:39
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Postat av: Tina

Malin: Ahaaa, det är där du gömmer dig *skratt* Kul att veta =) Den var riktigt mysig marknaden, gillar när det finns lite lokala produkter att köpa, som korv, senap och sådana saker.

2006-12-22 @ 23:16:26
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...