Jag har en hobby.

En personlig avslöjan, jag har en hobby. Den kom till av en slump egentligen. Min kompis A. skulle börja en kvällskurs och frågade om jag var intresserad av att följa med. Jag var inte helt på det klara med vad det innebar men tänkte att det var säkert kul. Dessutom skoj att få något mer att göra en kväll i veckan, så jag hängde på. Kursen var kallmålad keramik. Jag visste inte så mycket innan, men efter första kurstillfället var jag helt såld. Ifall någon inte vet vad det innebär kan jag säga att man helt enkelt målar keramik, och man använder en speciell borstningsteknik. Det finns hur mycket olika saker och figurer som helst att måla på, men själv har jag blivit lite förtjust i tomtar och djur. Egentligen går hela hobbyn emot mig själv på det sättet att jag har lite svårt för prydnadssaker, dvs när det gäller småplock. Jag menar när det står småsaker överallt, som små figurer, askar eller vad det nu kan vara. Jag vill inte att det ska bli för plockigt med saker överallt. Men vad gör jag då, börjar en kurs där jag målar en massa figurer? Jaja, man är inte alltid så rationell ;) De funkar även bra som presenter och brukar vara uppskattade, så alla stannar inte hos mig heller.

Gårdagkvällens projekt var minitomtar. Några kommer att få stanna hos mig medan andra kommer att bli små julklappar. Till vem eller vilka avslöjas såklart inte här =) Så mina vänner, ni får allt vackert vänta till julafton *leende*


Minitomtar


Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: Annika

De är jättefina! Det är kul att ha en hobby att sysselsätta sig emellanåt. Jag gillar ju som bekant pärlpyssel :) men även allt annat pyssel eller att skapa rent allmänt. Har alltid velat börja måla, men vi får väl se när jag ska våga mig på det ;)

2006-11-25 @ 18:41:03
URL: http://www.pysselbloggen.blogg.se
Postat av: Tina

Annika: Tack så mycket =) Gillar dem jag med. Javisst är det kul, man känner en sån glädje på nåt vis tycker jag när man gjort något helt själv. Är ju nästan som på dagis *skrattar* Men förhoppningsvis med mer kvalitet ;) Måla gillar jag med, men jag får nog lov att inse att det inte riktigt är min "grej". Men kul är det likafalls =)

2006-11-27 @ 10:58:05
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...