Bostadsutforskning

br?drostIdag var jag och min chef (vet inte vad jag ska kalla henne, känns konstigt med chef, men men) ute och tittade på lite hus som hon har till försäljning. Bland annat var vi till en stuga för att hämta nycklar och jisses, visste jag inte bättre hade jag trott att jag var i 70-talet. Allt var brunt, och då menar jag allt. Filtmatta, såna där tygtapeter (kommer inte ihåg vad de heter). Brr hela jag får rysningar. Det är synd jag inte hade med mig kameran. Matsalsgruppen var tex illgrön =) En cool sak hittade jag dock, en tidsenlig brödrost som var hur cool som helst. Man får nog plats med precis en skiva. Riktigt häftig =) Det är inte exakt den här bredvid, men jag hittade en snarlik bild på webben. Hela stugan höll samma tidsenliga stil. Ganska roligt på ett sätt, men om man skulle bo där? Nej tack =) Då vet jag ett mycket bättre alternativ.


Bostadsr?tt
Dessa bostadsrätter är just nu till salu, alldeles nybyggda. Jag har hela tiden tyckt de sett helt underbara ut, men nu efter jag varit inne i dem, WOW, enkelt uttryckt. Allt i tipptopp standard, och med denna underbara utsikt över fjället. Hade man bara pengar så =) Det är tre stycken som är osålda i dagsläget och dessa färdigställer man nu så de är helt klara. De övriga har ägarna själva fått vara med och bestämt färger, tapeter etc. I dessa tre som återstår hade man en kombination av Eco tapeter, ingen lägenhet den andra lik. Bland annat använde man sig utav dessa ovan ur kollektionerna Bloom och Decorama. Den första vita satt tex i trappen och allrummet på övervåningen. Helt underbar i ljuset som kommer in där, hela tapeten nästan glittrar. Likaså den bredvid som satt på samma ställe fast i en annan lägenhet. De två blommiga återfanns dels som fond i vardagsrummet på nedre plan och som fond i ett av sovrummen. Hur läckert som helst! Jag vill bo där! Köken varierade mellan träfärgat och vitt, och vitvaror i rostfritt. Parkettgolv i alla rum, utom hall som är klinker. Helkaklade badrum i grått och vitt, sen varierade badrumsskåp i vitt, ljust eller mörkt trä.



Bilder: Eget collage med bilder från hemnet.se samt eco.se

Kommentarer
Postat av: Lilla My

Vilken grej att få gå in där och titta.Jag tycker sånt är hur kul som helst och 70-tal är ju kult nu.Kram

2007-04-20 @ 08:53:02
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Johanna

Va fint det låter med bostadsrätterna! Och snygga tapeter! Ha en bra dag!

2007-04-22 @ 12:19:51
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: TiniTott

LillaMy: Ja nog var det lite kultigt i den stugan, superkul att få kika in i hem på det viset =)
Johanna: Ja dom är superfina o fräscha. Man blir sugen på att flytta när man ser sånt =)

2007-04-23 @ 14:41:44
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Amundbettina

Hi, cool site. What CMS is it?

2010-04-26 @ 11:03:57
URL: http://amundbettina.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...