En lista såhär i mellandagarna

Händer inte så mycket såhär i mellandagarna, är inte hemma heller så bilderna i kameran får vackert vänta. Hittade en rolig lista hos Fixa&Dona som jag passar på att lägga in. Nu ska jag ta och åka en sväng till favoritloppisen och se ifall jag kan göra några fynd =)

Vilken svordom använder du mest?
Försöker att inte svära så mycket, men f*n kan nog slippa ut ibland
Äger du en iPod?
Nix
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Vanligen runt 09.00
Hur många resväskor äger du? 
1 tror jag det är
Använder du flip-flops? 
Nej det är nog väldigt sällan, men tror jag har ett par i garderoben
Var köper du dina matvaror ifrån? 
Coop Konsum
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Definitivt Ta bilden
Vilken var den senaste filmen du såg? 
You got mail, på tv igår kväll
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? 
Eftersom jag inte direkt känner så många barnfamiljer så blir det med en vän 
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? 
Oj, ingen aning faktiskt. Eller förresten, en fjällstuga tror jag
Har någon någonsin kallat dig lat? 
Tyvärr har det nog hänt 
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Inte än, men jag har för nödfall
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Martin Stenmarcks senaste
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? 
Martin Stenmarck
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? 
Nej inga hemlisar den här veckan
Vad åt du till middag senast?
Ost- och skinksallad
Använder du huvtröjor? 
Japp det gör jag
Kan du vissla?
Jo fast inte så jättebra
Vem var den senaste som ringde dig? 
Sebastian från "jobbet" 
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? 
Berg och dalbana, iallafall om det är Balder, älskar den 
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? 
Det gör dom säkert
Vilket riktnummer befinner du dig i? 
028X
Tittade du på tecknat när du var liten? 
Jovisst gjorde jag det
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? 
Bra fråga, det är i tre våningar iallafall
Hur många syskon har du? 
1 storebror
Är du blyg inför det motsatta könet? 
Nej
Vilken film kan du alla replikerna till?
Kan nog inte alla, men vissa sitter som tex vissa ur sällskapsresan
Äger du några band t-shirts?
Oj ja, alldeles för många. Använder dom inte, men kan inte slänga dom för nostalgin. Alla efter diverse hårdrocksband
När flög du senast? 
Det var länge sen, tror det var när jag åkte till Cypern 1998
Hur många stolar står kring ditt köksbord?
2
Läser du för skojs skull? 
Absolut
Pratar du några andra språk? 
Engelska och tyska
Diskar du din egen disk? 
Självklart, finns ingen annan som gör det så det måste bli jag =)  
Har du gråtit offentligt? 
Ja det har hänt 
Har du en stationär dator eller en laptop? 
Båda, fast jag använder bara den stationära för tillfället
Försöker du alltid lära dig nya saker? 
Försöker iallafall =)  
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? 
Nej inga aktuella planer åt det hållet just nu 
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? 
Nej det är absolut inget som behövs för min del 
Kan du kasta macka?
Självklart, däremot har jag nog inte gjort det på många, många år
Har du någonsin varit på Jamaica?
Aldrig
Vad har du med dig in på bion?
Ibland popcorn, men oftast iallafall en dricka
Vem var din favoritlärare och varför? 
Oj oj, vet inte om jag kommer ihåg det. Min allra första lärare Gun var underbar så det blir nog henne för hon var så omtänksam och snäll. 
Har du dejtat någon av en annan religion?
Inte mig veterligen
Vad har du för väder? 
Någon plusgrad och grått, grått, grått
Har du en favoritblogg?
Ja många! 
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? 
Många var roliga, men det allra roligaste var nog restaurang/kök
Gillar du att flyga? 
Beror på vad. Flygplan är okej men ingen favorit, däremot älskar jag helikopter, en helt annan upplevelse 
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? 
Omtänksamhet och Ärlighet
När sov du senast på golvet? 
Ska man räkna madrass? Annars var det på en fest för många år sedan när jag sov under bordet?!?!
Vilken är din favorit drink? 
Vanilla Sky, sååååå underbart god
Vilken är din mammas hemstad? 
Järna ingår i namnet, men en dalsk variant
Din pappas hemstad? 
Stad är nog att överdriva men han är uppvuxen på finnmarken. HemBYN blir nog Vansbro för att vara den närmaste 
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 
5-6 iallafall, fast om jag fungerar bra är nog en fråga
Är dina dagar fullbokade och stressiga? 
Nej det kan jag inte påstå 
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? 
Nepp jag var så duktig så, fast två ggr har jag faktiskt fått lämna klassrummet tillsammans med några andra klasskompisar, men det var snarare för skrattanfall. En gång i klass 2 och en gång på högstadiet.  
Vilken är din favoritfrukt?
Clementiner och färsk ananas
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? 
Till och från, beror på vad jag köper
Hur gammal blir du nästa födelsedag?
33
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? 
Ganska
Tror du på liv på andra planeter?
Jo jag tror det, kan vi verkligen vara helt ensamma? Tanken är sån: Varför skulle just vi vara unika?
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? 
Den tåls att fundera på ;) 
Tror du att Gud är man eller kvinna?
Man
Vad var det senaste du åt? 
Te, smörgås och juice
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? 
Olika
Hur valde dina föräldrar ditt namn? 
Det var min bror som sa vad jag skulle heta. Vi heter ganska lika han och jag. 
Gillar du senap? 
Älskar senap, särskilt söt och stark, favoriten är Jonnys
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? 
Jag kan lika gärna gå och gömma mig
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? 
Har funderat på det, men vet inte om jag skulle våga 
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? 
Drew Barrymore i "Never been kissed" hahahahahahaha (fast troligen bara Jimpy som fattar den ;)
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej men från Tradera. Det senaste var bokmärken
Tycker du om att krama folk? 
Det är alltid trevligt 
Skulle du säga att du är trendig? 
Med vissa saker kanske
Äger du en digitalkamera? 
Japp en Panasonic TZ-3, helt suverän kamera!
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? 
Kommer inte på att jag blivit jämförd med någon...
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? 
Beror på vad det gäller, ibland och ibland inte
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? 
Säkert flera, men den jag kommer ihåg starkast är Brottet och straffet av Dostojevskij. Han beskriver en hästmisshandel så fruktansvärt tydligt så jag slängde ifrån mig boken och vägrade läsa en sida till. Plockade upp den efter någon månad och läste klart dock. Men det är bland det grymmaste och verkligaste jag någonsin läst.
Vad är du allergisk mot? 
Inget direkt så, men överkänslig mot pollen
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? 
Nej, är uppväxt på kött speciellt av älg.  
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? 
Ingen aning
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? 
Alla såklart =)

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Vad kul att du svarade på frågorna. Alltid roligt att lära känna personen bakom bloggen bättre. Ha en trevlig helg! Kraaam!

2007-12-29 @ 13:45:35
URL: http://fixaodona.blogg.se
Postat av: Jimmy

Haha...garvar...ja det var ju härligt att bli utslämgd från klassrummet ihop med dig! :)

2007-12-29 @ 22:48:44
URL: http://www.huskan.dk
Postat av: TiniTott

Isabelle: Det håller jag med dig om. Detsamma till dig, kramar!
Jimmy: Ja visst var det, hurra för oss som är så bra =)

2007-12-30 @ 00:08:38
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...