De två första finalisterna är klara!


De två första finalisterna är klara!

Så var den första deltävlingen av årets Melodifestival avklarad och de två första finalisterna är korade; Anna Book och Tommy Nilsson. Efter första genomgången tyckte jag inte att det fanns någon som jag direkt fastnade för. Jag tyckte Elin Lanto och Anna Book gjorde det bra, men ingen låt som satte sig tyckte jag. I snabbgenomgången kom jag ändå fram till att Elin Lanto borde gå vidare, likaså Anna Book. Tommy Nilsson insåg jag oxå skulle bli en farlig konkurrent. En låt som funkar hos många plus att han är en folklig artist som många tycker om. Även om man inte hör så mycket om honom längre.

Efter första röstningen var jag nöjd, det var ett bra gäng som var kvar. Började fundera över om jag inte ville ha Elin och Anna till finalen ändå. Men så här i slutändan blev det nog bäst som det blev. Tommys låt var riktigt bra när man fått höra den ett par gånger, och det går ju inte att förneka att han har en otrolig röst och är en mycket bra artist. Anna tyckte jag var självklar för finalen vid det här laget. Hon verkar så himla go och rar, och det märktes att hon är älskad hos svenska folket. En go tjej med båda fötterna på jorden och med en underbar ödmjukhet. Anna har alltid funnits i mig sen ABC-tiden. Jag var runt den perfekta åldern när den kom, gick på Mellanstadiet, och idolerna var just Anna Book, Carola och Herreys. Det glada 80-talet ;)

Hur som helst, Elin Lanto fick iallafall en andra chans. Sen vet man ju aldrig vad som kommer, det är ju faktiskt tre deltävlingar kvar =) Fast var det någon som fattade andra chansen uppdelningen? Ska dom tävla två och två? Eller ska det vara som förut så man kan rösta på alla samtidigt i en extra sändning? Blev lite förvillad där. Känns lite osäkert om de är två och två bara, för även om det är en bra låt så kanske dom möter en tuff artist. Jag menar, som ifjol....

Nej attan nu höll jag på att sväva in i en lång diskussion, tror inte vi tar den här och nu faktiskt =) Klockan har visst runnit iväg när jag satt och lekte i Photoshop så jag är nog lite för flamsig för att sitta här och skriva tror jag. Blir långa utsvävningar känner jag. Så nu ger jag mig, om ni inte redan har tröttnat vill säga =)

Godnatt alla!


Bild: Eget kollage med bilder från svt.se

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag blev så besviken på den här deltävlingen, jag tittade bara på första omgången, sedan började jag se en film istället. Ingen låt fastnade, och vissa var till och med riktigt dåliga. Men, trevligt att Anna gick vidare, jag tyckte hon var så söt och bra när jag var liten. :)

2007-02-04 @ 10:52:35
URL: http://ninus.webblogg.se
Postat av: Tina

Nina: Jag var med lite disträ i början och lite smått besviken. Inte den bästa omgången helt klart. Addis Black Widow tyckte jag var pinsamma, de sjöng så falskt så man undrar hur de blev utvalda.

2007-02-04 @ 15:44:21
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: mariia

sanna nielsen var hel klart bäst hon skulle ha vunnit!!

2008-02-20 @ 13:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...