Operation: Ödelängan

Med kameran i högsta hugg och med en strålande sol i ansiktet begav jag mig idag ut på detektivarbete i Operation: Ödelängan, som jag pratade om i inlägget "Mot Östra". Efter en kort promenad med knarrande snö under sulorna och en klarblå himmel nådde jag mitt mål. Efter att noga kollat av omgivningen hoppade jag över snövallen och pulsade genom snön fram till dagens mål, den gamla Ödelängan som nu skulle finkammas...

Det var inte så mycket att titta på väl där, det stod lite gammal inredning kvar som bänkar, något trasigt bord och något som verkar ha varit en grill eller liknande. I övrigt var det mest tomt och nerrivet. Men det var ändå rätt spännande att se vad det hade varit inne i de små förrådsliknande rummen. På en av bänkarna satt det en kran kvar, vilket antagligen tyder på ett diskrum eller liknande. Grillrummet, som jag döpt det till, har möjligen varit ett sällskapsrum eller något sådant. Det är min gissning iallafall. Varför gissar jag på sällskapsrum och diskrum? Jo för att mina efterforskningar gett mig ett svar på vad den gamla längan använts till. Här har nämligen en gång i tiden varit Camping. Så detta måste då alltså ha varit servicehuset till campingen, med toaletter, dusch, diskrum och sådant. Det jag tror varit grillrummet är på bild nr 6 (räknat från vänster till höger med start överst). Diskrummet med bänken och kranen kvar är på bild nr 3. Bänken i sig gillade jag faktiskt, det riktigt kliade i mina renoveringsfingrar. För vilken nytta gör det ståendes där och ruttna bort? Nej precis ingen =) Måste ju trivas mycket bättre hos mig. Ett rum var halvt fyllt av vitt tegel.... hmmmm man kan allt göra saker av tegel med *ler*

Den allra sista bilden illustrerar mina spår, det var några deci att traska igenom när jag klev av vägen. Lite lätt blöt efteråt, men det var värt mödan. Det var en intressant tripp även om jag inte gjorde några superupptäckter. Men kanske går jag tillbaka och undersöker bänken lite noggrannare =)


Operation: Ödelängan


Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: Hanna

Oj, det verkar spännande!!fina bilder också... lite kusliga dock!!

2007-02-11 @ 23:45:29
URL: http://lovinghulu.blogspot.com
Postat av: Johanna

Spännande att utforska längan!

2007-02-12 @ 08:52:26
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: roland hedlund

Är det verkligen ingen som tar hand om denna byggnad. Nog borde det väl gå att göra nåt läckert av den. Det är tråkigt att se sådant förfalla !
Jag tycker att du ska ta en titt till på den där bänken.
Ha de bra
Rolle

2007-02-12 @ 19:20:01
URL: http://www.rollesatelje.blogg.se
Postat av: Lime

Spännande! Du kanske ska öppna camping i sommar? och ta över längan? Lite trist att den bara står där och .... förfaller? Ni hade iallafall jättefint väder, perfekt för en "forskningstur" i omgivningarna :-)

2007-02-12 @ 21:50:20
URL: http://lantlivet.blogspot.com
Postat av: TiniTott

Hanna: Ja det var spännande faktiskt, hade det inte varit för solljuset hade den nog varit lite kusligare.
Johanna: Ja verkligen =)
Roland: Nej det verkar tyvärr inte så. Jag håller med dig, tycker den är riktigt vacker, så egentligen borde man ta vara på den. Frågan är bara till vad, får fundera på det lite. Bänken kommer att få sig en till övertitt =)
Lime: Ja kanske det =) Fast det är numera en stugby bakom länge som byggts efter det varit camping där, så utrymmet är nog inte tillräckligt. Men kanske man kan komma på något annat kul. Verkligen underbart väder var det, kunde ju inte låta bli en sån dag =)

2007-02-12 @ 23:10:52
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...