Beroende? Jag? Neeeej ;)

Vem skulle kunna påstå något sådant? Fast det är nog sant, jag tror jag blivit loppisberoende. Längtar till jag kan gå på loppis och leta fynd. Eller så har jag bara en loppisperiod kanske. Iallafall så kunde jag inte hålla mig utan lördag som det är for jag en vända till Erikshjälpens second hand/loppis på förmiddagen. Hittade en liten gul vas som jag föll för, passar perfekt till vårens Tussilago om inte annat. Den lilla glasskålen vet jag inte riktigt vad jag ska ha till än, men för 5:- kunde jag inte motstå den. Vasen kostade även den enbart 5:-. De små kakformarna funderar jag på att göra till ljusstakar, är så fint tycker jag, 1:- styck så det var ju ganska överkomligt ;)

Hittade även ett tyg jag blev stormförtjust i, tyvärr ville inte min kamera återge det ordentligt men jag hoppas det syns lite iallafall. Mönstret tycker jag är så  himla sött. Tror det är nästan 3 meter långt och kanske 1 meter brett, ögonmåttat iallafall har inte mätt det. 15:- gick det på, så inte blev det någon dyr shopping heller, 29:- allt som allt. Helt lagom =)

Gjorde allt lite fynd i Östersund med, men det kommer vid senare tillfälle.

Loppisfrälst
Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: Ingela_70

Har för något år sen oxå köpt dessa kakformar för värmeljus, vill bara förvarna dig om att de blir fruktansvärt heta risk för brännskada och tänk på att ha något värmetåligt under dem!!

2007-01-20 @ 19:58:16
Postat av: Nina

Åh, jag älskar loppisfynd! :) Jag har också kakformar och det där tyget, va fin spetsen ser ut. :)

2007-01-20 @ 23:13:29
URL: http://ninus.webblogg.se
Postat av: Linnea

Hi hi, har man väl gått in på en loppis så är det svårt att gå ut därifrån tomhänt.. Och har man gått in en gång så kan man vara säker på att man kommer tillbaka flera andra gånger.. Eller hur? ;-)

2007-01-21 @ 20:30:42
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
Postat av: Vicke

Vad härligt du har varit på Loppis igen:)

2007-01-22 @ 21:39:38
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: hanna

Hej Hej! Jag är också beroende..köpte liknande kakformar i lördags..kul kul!

2007-01-23 @ 00:36:35
URL: http://lovinghulu.blogspot.com
Postat av: Tina

Ingela_70: Tack för varningen, kan vara mycket bra att veta =)
Nina: Ja jag tyckte det var himla mysigt, får se vad det blir av det =)
Linnea: Mmmm kan man absolut säga. Kommer att hamna där många gånger till har jag en liten aning om =)
Vicke: Jaa och det är så kul =)
Hanna: Kul att du kikade förbi. Roligt med fler loppistokar =)

2007-01-23 @ 01:00:12
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...