Julklappar 2006

Julen är förbi kan man nog konstatera nu. Mitt julpynt står fortfarande framme, försöker ha det uppe till tjugondaknut som sig bör. Fast jag börjar allt bli lite sugen på att plocka bort det med, och göra hemmet i andra färger istället. Har nya gardiner som ligger och väntar på att få komma upp samt en nytt överdrag till min fåtölj. Men här på bloggen får allt julen avslutas så detta blir nog det sista julinlägget för denna gången, sen får det ligga i träda till nästa jul. Tänkte avsluta min bloggjul med att föreviga några av de julklappar jag fick, eller rättare sagt merparten av dem. Vissa fick jag tyvärr inte fram bilder på, men lika älskade är dom ändå.


Julklappar 2006



Jag har länge velat ha Astrid Sampes mönster Perssons Kryddskåp som kökshanddukar, och av mina kära föräldrar hittade jag två stycken i olika färgställningar i en av julklapparna. Min mamma hade även letat sig halvt fördärvad efter boken Cecilias fikastunder som hon tillslut lyckades hitta på en arbetsresa till Stockholm, så nu finns även den i min ägo. En helt underbar bok som jag först fick upp ögonen för hos Saga. Eftersom min gamla halvtaskiga brödrost börjat bestämma sig för att inte släppa ifrån sig brödskivorna om morgnarna var även en av mina önskningar en ny sådan, även den fanns i ett paket till min lycka. Pengar fanns även det i ett kuvert, bland annat från min mormor och morfar. Alltid behövligt i en skranklig kassa. Kanske ska jag nu unna mig min första illustration från Isa? I ett annat paket hittade jag Martin Stenmarcks senaste CD, som snurrar varmt i spelaren under dagarna. Superbra är den. Min mamma hade även hittat de två små underbara keramiktomtarna ni ser längst ner på en resa, och eftersom hon vet att jag fullkomligt älskar tomtar blev det en perfekt julklapp till mig.

Min bror är lite av den tekniska typen som jobbar inom datavärlden. Från honom och hans tjej kom USBkabeln till mobilen som jag längtat efter samt programmet Illustrator *yippey*. Nu ska det bara installeras (vilket jag inte fått gjort än) och sen ska jag leka massvis =). Från honom fick jag även formarna till att göra shotglas av is från Coolstuff, supercoola. Sen bland det roligaste när jag öppnade ett annat av hans paket, en julgran som kopplas till datorn via USBporten. Det som var extra kul med denna var att jag hade köpt exakt samma julklapp till honom. Vi kanske är lite lika trots allt ;) *leende*

I ett julkort från min moster låg det underbara silvriga hjärtat, som jag även hade som veckans tisdagstema. Min moster är helt otrolig på att hitta dessa små, söta presenter som man bara älskar. Ängeln i plåt nere till höger kommer från min fd svägerska, sååå söt är den.

Jag byter även klappar med tre av mina närmsta vänner. I år blev resultatet från dessa bland annat den härliga kokboken Medelhavsmat förlänger livet, full med nyttiga och smaskiga recept. Jag älskar att laga mat så dom prickade riktigt rätt. Jag fick även en örthacka av min kära vän E, som jag gått och tittat på länge vid det här laget. Tänk hur väl ni känner mig ändå =) Från vännen A. kom bland annat två små Ruth Vetter tomtar, jag hade den större sen innan. Jag älskar dessa tomtar och har även bloggat om dem tidigare. Så glad jag blev =)

Jag känner mig så väldigt lycklig lottad som har alla Er älskade i min omgivning, ni betyder så så mycket för mig. TACK från hela mitt hjärta.


Bild: Eget kollage med privata bilder samt från clasohlson.se, coolstuff.se, siba.se, adlibris.se, designonline.se, cdon.com, adobe.com, plutoprodukter.se

Kommentarer
Postat av: Ljuvligt hemma

Fina julklappar! Ska bli spännande att se de nya gardinerna & fåtöljöverdraget :)

2007-01-10 @ 09:08:44
URL: http://ljuvligthemma.blogspot.com
Postat av: Malin

Inga dåliga julklappar du fick iår (eller jag menar förra året ju ;) Coolshooters fick vi oxå i julklapp och invigdes på nyårsafton. Vet inte om de var inne i frysen för kort tid för botten smälte och drycken åkte ut....får försöka en annan gång och hoppas på bättre resultat.
Handdukarna Perssons kryddskåp har jag tänkt köpa länge, är ju så fina!
Vill du lära mig Illustrator sen? ;) Jag har det nämligen installerat det i min dator och testat några gånger, men utan något bra resultat.

2007-01-10 @ 14:10:52
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Postat av: Tina

Ljuvligt Hemma: Bilder kommer det lovar jag =)
Malin: Ajdå, får prova jag med om det blir samma resultat eller inte. Hihi jag kan ju alltid försöka. Vet inte om jag kommer att lyckas något vidare jag heller. Funderar lite på om jag skulle införskaffa mig en lärobok kanske..

2007-01-10 @ 15:19:11
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Tekla

Åhh jag ville också ha Cecilias fikastunder men hade inte lika tur. Men jag klickade hem den från Bokus i veckan så under nästa vecka bör jag kunna börja baka.

2007-01-11 @ 21:20:23
URL: http://tekla.wordpress.com
Postat av: Tina

Tekla: Kul att du kikade in. Du kommer inte bli besviken, boken är helt underbar =)

2007-01-12 @ 10:19:20
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...