Vinterpromenad

Det har verkligen varit härligt väder i slutet av förra veckan och även i början av denna. Jag passade på att ta en mysig promenad i skogen med vovven för att njuta av solen och snön lite. Eftersom jag älskar att fota (i amatörens tecken) så hängde kameran stadigt i ena  handen. Banjo börjar vid det här laget bli en van fotomodell så han ställer numera villigt upp och poserar när kameran dyker upp framför honom. Ute i skogen hittade Matte (läs: Jag) väldigt intressanta spår, och det visade sig att rådjursfamiljen som bor i skogen bakom mina föräldrars hus med vintern nyss hade passerat. Matte försökte ivrigt tala om att "Titta vad är det som gått här?" och Banjo nosade lite lätt ett par meter in i skogen, innan han glatt travade vidare längs stigen. För 17 matte jag är älghund! Inte bryr jag mig om dom där små. Vet du ingenting?? tror jag att jag utläste ur blicken innan han travade vidare.. nästan helt säker ;) Borde inte allt i skogen på fyra ben vara intressant? Men tydligen gäller att är man älghund då är man älghund, och matte ska inte inbilla sig något annat. Att han sen har setts under älgjakten jagandes hare är ju en helt annan historia ;) Men vad gör inte en älghund när det inte finns älg? Något måste han ju hitta på. Och matte tycker nog haren är lite bättre att jaga än lodjuret han fick tag i under årets älgjakt. WOW en jätte misse, lyckan är gjord var troligen blicken den gången.

Han gillar att jaga katter Banjo, det är speciellt roligt att se hur fort de klättrar upp i träden. Så när en misse dyker upp, snabbt som sjutton jagas den till ett träd i närheten. Förutom för någon månad sedan, då fanns inget träd i närheten. Matte kunde dock konstatera att det visst får plats en fullvuxen katt i en liten fågelstuga. Jodå =) Det var bara nosen som stack ut. Och Banjo han var nöjd för stunden och travade glatt på hemåt igen.

Vinterpromenad

Kan även berätta att jag idag kollade in Firefox som jag börjat lära mig att många använder här. Och Hugaligen vad min sida såg ut i den då.... skäms ju nästan att ni som använder den har sett hur det såg ut hos mig. I min explorer har det ju bara sett bra ut. Men nu ska det förhoppningsvis vara tillfixat något sånär så åtminstone inget ligger ovanpå det andra.


Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: Anna

Oh vilken söt hund! Vad är det för ras? Kul att du också blivit loppisfrälst, hihi. :)

2007-01-23 @ 00:41:28
URL: http://lovethecountry.blogspot.com
Postat av: Tina

Anna: Åh vad trevligt, fler än jag som nattsuddar =) Banjo är av rasen jämthund. Ja jag har verkligen fått svårt att motstå loppisar, vet inte hur det här ska sluta ;)

2007-01-23 @ 01:03:55
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Annas oklarheter och insikter

Jaså, katterna lever farligt i närheten av Banjo? ;-) Men ett lodjur! Var inte det lite läskigt? Inbillar mig att de inte är särskilt snälla?

Fina vinterbilder! Visst är det ljuvligt ute nu!

2007-01-23 @ 06:54:03
URL: http://oklarheter.blogspot.com
Postat av: Ljuvligt hemma

Fin fina bilder... underbart med snö & kyla :)

2007-01-23 @ 10:21:27
URL: http://ljuvligthemma.blogspot.com
Postat av: Tina

Annas oklarheter: Jo lite läskigt var det allt, för snälla är dom ju inte direkt. Men som tur är gick det bra. Jaa det är riktigt underbart ute. Solen lyser idag med, men det är nästan 23 grader kallt så man är inte så sugen på att gå ut iallafall.
Ljuvligt hemma: Ja det är faktiskt härligt när det blivit kallt, allt är så frostigt och snöigt och luften blir riktigt frisk.

2007-01-23 @ 10:45:23
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Nina

Haha, jag älskar att läsa om din hund. :) Själv har jag en katt som nog är en älgkatt. *fnissar* Eller rättaresagt, en rådjurskatt, mina föräldrar har många sådana runt husknuten och hon eh...älskar att umgås med dem.

2007-01-23 @ 10:51:53
URL: http://ninus.webblogg.se
Postat av: Tina

Nina: *fniss* Låter som du har en riktigt skojig katt måste jag säga. Visst är det roligt att dom är lite egna våra små älsklingar =)

2007-01-23 @ 12:47:14
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...