Gessle på turné

Det finns en artist som är en av mina absoluta favoriter, nämligen Per Gessle. Ända sedan Gyllene tiden har mitt intresse funnits. Älskar Gyllene Tider och älskar Per Gessle. Lätta, trallvänliga låtar men även med fint innehåll. Den 15 juli befann jag mig i Gropen i Leksand för att se hans konsert En händig man på turné 2007. Det var jag och min solstol som slog oss ner i backen runt kl 19.45, och inväntade att konserten skulle börja. Det var skapligt med folk, men inte så mycket som på tex Mazarin turnén för ett par år sedan. Fick en bra sittplats dock och såg riktigt bra. Dessutom regnade det inte på hela kvällen, och bara det kan ju göra en människa glad den här sommaren =) Inget förband i år, utan istället spelades ett antal videos upp på storbilden med en mängd olika artister. Runt 21.15 blev det dags och Per Gessle intog scenen - jubel! Jag höll mig i min stol i ca en halvtimme, men eftersom det var skapligt lugnt framför scenen tog jag min kamera och knallade ner och ställde mig närmare.
En suverän kväll med allt från Gyllenelåtar till senaste hitsen. Kanske är det egentligen inte så stor skillnad på hans konserter, men för mig är dom guld värda. Jag njöt hela kvällen och gick sedan hemåt med ett stort leende på läpparna och en disktrasa rikare. Disktrasa? Jodå, det var en av souvenirerna man kunde köpa i år =) Bjuder er även på ett litet bildkollage från konserten.

pergessle


Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: Thea

Vad kul att se honom live. Det har jag inte gjort.
Fina bilder.

2007-07-24 @ 23:14:10
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: TiniTott

Thea: Ja det var riktigt skoj, andra gången jag ser honom solo nu, har sett honom förut med roxette och gyllene tider. Tack =)

2007-07-24 @ 23:18:30
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Moniå

Åhh så kul att gå på Gessle. "lite avundsjuk" och vilka superbra bilder du lyckats ta:)

2007-07-24 @ 23:39:35
Postat av: Maria-Jag blommar

Härligt att kunna sitta i sin solstol och se på konserten, måste ju vara extra njutningsfullt att inte behöva stå och trängas...

2007-07-24 @ 23:42:38
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Scaniatjejen

Härligt det låter, förstår att du njöt! Och vilka bra bilder du tagit, är ju inte helt lätt att få till på konsert:-)

2007-07-25 @ 09:16:20
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Melvintirill

Advice about How To Lose Weight Effectively and Safely-Different Weight Loss Diets-Choose the Diet that Suits You.

2009-03-17 @ 11:05:28
URL: http://melvintirill.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...