Simmarhelgen del II

Så har det blivit lördag på min lilla simmarhelgsberättelse =) Idag var det alltså dax för Vansbro Tjejsim, det fjärde i ordningen för mig själv. 17 grader stod det på vattentermometern, kanske inte det varmaste att simma i, men det är inte det kallaste jag simmat i heller. Har simmat i 15-16 gradigt ett år tidigare, och det kan jag lova är stor skillnad på den lilla graden. Men eftersom det inte var så där supervarmt i vattnet valde jag att använda våtdräkt i år. Dagen till ära regnade det självklart med, spelar inte så stor roll när man ligger i vattnet, men det är inte så roligt innan och efter. Vansbro Tjejsim är 1 km långt och simmas i Västerdalälven. Den översta bilden visar startområdet, klockan är runt tjugo över tio och det har redan börjat samlas lite folk. Första start är kl 11, vilket även är våran starttid. Kändes lite konstigt att starta i samma fält som eliten, men skönt med en tidig start med på ett sätt.

tjejsimmet
På mellanbilden syns simmare på väg in mot mål, livräddarna på bryggan har det nog inte lika skojigt dock i ösregnet. Sista bilden visar det hägrande målet, uppe på bryggan väntar fotografer för att föreviga dig och din målgång. Har man bara startnumret på någon man känner kan man sedan gå in och kika på målfotot på nätet. Tyvärr tänker jag inte ge er mitt ;) *ler*

Det var 2164 st tjejer som simmade Tjejsimmet och den snabbaste var även idag Eva Berglund, Jönköpings SS som simmade på tiden 11.23. Tjejen som blev bästa dam i långlopps sm dagen innan. Kan även avslöja min tid som blev 28.30, tyvärr sämre än tidigare år då simningen inte löpte lika smärtfritt i år som förut. Våtdräkten jag hade var min brors gamla, med långa ben, och den lämpar sig tyvärr inte för bröstsim visade det sig. Man flyter upp lite för högt med benen och det blir svårt att simma, vilket gjorde att jag hade en "lätt" kramp i ryggen hela vägen och inte kunde simma så snabbt som jag hade önskat. Men nya tag nästa år =)

Efteråt väntade god mat i mattältet och underhållning av de lokala trubadurerna Stefan & Kent, som fick fart på alla glada tjejer. Maten serveras av unga killar i vit skjorta och fluga, så man blir riktigt fint uppassad ;) Man behöver bara sätta sig till bords, så kommer det genast någon och serverar dig. Toppen!

Stannade som vanligt kvar på målområdet till dagens aktiviteter var avslutade, sen blev det hem, byta lite kläder och iväg till idrottsgudstjänsten i kyrkan där kranskullan och kransmasen koras, och en inbjuden gäst håller högtidstal. I år hölls det av handikappsimmaren Anders Olsson från Hagfors, som bland annat tagit medalj i Paralympics. Efter det mat och vila resten av kvällen för att ladda inför söndagens stora lopp, själva Vansbrosimningen på 3 km.

Denna dag var även en EFIT dag, så den finns oxå dokumenterad här.


Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: JENNY

Tack för tipset! =)
MvH Jenny

2007-07-15 @ 12:45:38
URL: http://Jeennyyss.blogg.se
Postat av: Marina

Kul! Men varför ger du inte oss ditt nummer?
*fniss* Tycker att ni är jätte duktiga som ställer upp på sånt där!
Ha d bra!

2007-07-16 @ 09:41:31
URL: http://minresagenomlivet.blogspot.com
Postat av: TiniTott

Marina: Tack så mycket =) Haha jadu jag undrar verkligen varför? *skrattar högt*

2007-07-17 @ 10:07:38
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...