Tisdagstema vecka 29 - Favorit

Jodå, jag vet att det är torsdag =) Men jag missade helt tisdagstema, och när jag såg vilket tema det var kunde jag inte låta bli att sno ihop ett litet inlägg med några av mina favoriter såhär i efterhand. Det blev 3 st denna gången.

Först min älskade vovve (såklart), favoriten nummer 1! Den andra bilden är min familjs sommarställe, eller ja vi bor ju inte i just det här huset, vilket ni kanske förstår av bilden ;), men planen är att det en vacker dag ska vara återuppbyggt igen. Själva huset hörde till min farfars farfar och jag älskar att vara här. Det ligger på finnmarken och egentligen mitt i skogen. Det är lugnt och skönt och man kan bara vara, sådana ställen går inte av för hackor =) Min farfar bor inte så långt härifrån heller. Min pappa är uppvuxen i de här trakterna, så det är verkligen släktmarker. Huset har stått tomt sen min farfars farbröder dog för säkert 50 år sedan, och sen har egentligen inget hänt. Möblerna är borta, men kvar finns bla kakelugn, tapetrester och någon enstaka stol. Här kan jag bara gå runt och vara nostalgisk. Den tredje är min absoluta musikfavorit, Per Gessle. Var på hans konsert i söndags och den var underbar! Inlägg om den kommer senare =)

tisdagstema vecka 29

Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: Kix

Med literenovering kannog det där huset bli riktigt fint. Det ser ju ut att ha potential i alla fall! Det ska bli kul att höra om Gesslekonserten.

2007-07-20 @ 10:25:08
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: TiniTott

Kix: Ja det kan det verkligen bli =) Jag har några gamla foton från dess glada tid, och det är ett jättehärligt hus =)

2007-07-20 @ 16:47:16
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Underbara favoriter, och bäst som vanligt är ju Banjo! Jag hade såklart Morris med bland mina favoriter också.:-) Han är min favorit nr 1 trots att han egentligen inte är "min". Huset ser verkligen ut att ha möjligheter och det är så kul med släktgårdar. Ska bli kul att höra om Gesslekonserten, gillar också honom.

2007-07-20 @ 20:04:21
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Cia

Jag är förälskad i farstutrappan på det där huset!
Jag skulle kunna bo bara på den trappen!

2007-08-07 @ 13:15:03
URL: http://www.mysecretwindow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...