Betraktelser i regnet.

Visst låter det poetiskt? *skratt* =) Regnet strilade ner utanför fönstret idag på eftermiddagen efter jag kommit hem. Är i en svag period just nu, och väldigt trött och slut, så jag tar det ganska lugnt och försöker göra sådant som ger mig energi. Med andra ord, de vardagliga sakerna får dröja någon extra dag. Oftast hamnar jag i soffan framför tv:n och inbillar mig att det ger vila. Idag insåg jag att så är inte fallet, visst man tar det lugnt en stund men mer utvilad kan jag inte säga att jag blir. Idag kände jag för att fotografera lite så jag tog kameran och gick ut på altanen. Satte mig i korgstolen och bara lyssnade på regnet och tittade runt omkring mig. Och där var den. Avslappningen. Varför gör man inte sådant oftare? Bara sitter ner, gärna ute och bara Är. För har man tv:n på eller radion så är det ändå något hjärnan tar in, något som faktisk tar energi även om det kanske inte känns så. Det var så himla skönt att bara sitta där så jag blev kvar en stund och bara njöt av de naturliga ljuden som finns utomhus, och av regnets smatter. Där i min korgstol började jag fotografera, sådant som var inom mitt räckhåll och som fångade min blick. Därav rubriken betraktelser i regnet. Detta var vad jag såg idag, och som skänkte en stunds lugn och ro och gav mig energi. Tänk vad lite som krävs egentligen, bara vi tar oss tiden till det. Så med mina små betraktelser i bildformat önskar jag alla som tittar in en härlig helg! Hoppas även ni kan finna en liten stund i lugn och ro och hämta energi. Till sist, när jag höjde blicken till balkongen snett ovanför mig upptäckte jag denna lilla balanskonstnär. Otroligt vad viga och smidiga de små liven är =)
betraktelser
balans
Foto: TiniTott - privat

Kommentarer
Postat av: Marina

Jätte fina bilder..Man behöver såna stunder att bara sitta å betrakta å bara va!!
Hoppas att din kväll blir bra!!

2007-09-08 @ 17:02:04
Postat av: TiniTott

Marina: Tack =) Ja verkligen, synd man inte tar sig tid lite oftare bara =)

2007-09-08 @ 18:40:02
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: malve

Jag hamnar ofta framför datorn...men man blir ju mer utvilad av att bara vara ibland. Jättefina bilder :)

2007-09-10 @ 11:37:32
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Hokamo

I like your website. Good job.

2010-10-26 @ 12:26:00
URL: http://hokamo.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...