Ladies Night

ladiesnight


Ni har redan fått Saravillfaras recension, nästa vecka kommer min. Imorgon kväll är jag där, i Ejendals Arena. Inte för att heja på Leksand som brukligt, utan för att titta på dregla till Ladies Night. Martin Stenmarck (slurp), Kjell Bergqvist och Mikael Tornving kommer att äntra scenen. Även Måns Zelmerlöw (slurp igen, även om det nästintill är barnarov ;) kommer att göra ett framträdande. Vi har middagsbiljetter, och tänker vara kvar på nattklubben, så det blir en helkväll =) *ler*

Det var en krönika i FaluKuriren under veckan, där Fredrika Hillervik bla skriver: " Vi har ojat oss emot dålig kvinnosyn, machokarlar och grottmän i århundraden. Vi har kämpat för att få jobba, rösta och bestämma över våra egna liv och när vi äntligen kommit så långt att vi kan planera en kväll med tjejerna, vad går tusentals kvinnor och gör då? Jo, köper nåt jäkla ruttet koncept där Kjell "Buffeln" Bergkvist skämtar om att knulla, Tornving dansar stelt och tokigt till Sängkammarblickens sängkammarstämma och det är humor och edgy när killar pussar varann på munnen. Ladies Night på lördag lär bjuda på en märklig soppa av föråldrade idéer om vad kvinnor gillar (mousserande vin, räkor och fräcka karlar) och kvinnors förvirrade tankar om hur de förväntas agera som kollektiv när "studs" som Bergkvist och kompani släpper loss."

Ja hon får tycka vad hon vill, jag lyssnar gärna på deras skämt, ser deras stela dans och lyssnar till sängkammarstämman. Jag tycker det ska bli riktigt, riktigt skoj =) Dessutom tycker jag om mousserande vin och räkor *skratt* och tydligen ett antal tusen tjejer med mig. Är det då verkligen ett sånt föråldrat koncept? Varför tjänar killarna i Chippendales miljoner? Varför ta det hela på sånt allvar? Det är bara underhållning. Och om sen Martin eller Måns råkar glutta på skjortan, so what. Jag lär inte ta illa upp iallafall ;)

Hoppas Ni alla som besöker mig får en härlig helg, det ska jag ha! Och TACK för att ni hälsar på här hos mig, och även lämnar kommentarer, det gör mig riktigt varm om hjärtat =)


Bild: ladiesonly.se

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas du får en riktigt härlig kväll!!! Ha det gott! KRAM

2007-09-15 @ 18:53:43
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se
Postat av: saravillfara

OOh, så spännande att höra vad du tyckte!!! Hoppas ni hade roligt!

2007-09-16 @ 20:10:06
URL: http://saravillfara.blogg.se
Postat av: servitören

Hehe, det va riktigt kul att servera er kvinner. tack för en hel skön kväll:)// kram

2007-09-16 @ 22:39:12
Postat av: tina

Önskar jag också hade möjlighet att få se det...men missade när de uppträdde i närheten av mej=( Hoppas ni får en trevlig kväll!!!! kram kram!!!

2007-09-17 @ 18:19:38
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Då hoppas jag Du hade trevligt! :-)

2007-09-18 @ 11:59:47
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se
Postat av: TiniTott

Jenny: Tack så mycket kram =)
Sara: Recension kommer under veckan =)
Servitören: Tack själv, ni var mycket trevliga servitörer =)
tina: Ja det var skoj, hoppas du kan gå ett annat år =) Kram!
Pethra: Jag hade mycket trevligt =)

2007-09-18 @ 22:49:15
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...