För Engla och Pernilla

Inläggen ikväll är verkligen som natt och dag. Jag är fortfarande glad på ett personligt plan, men nyheten, eller rättare sagt den fruktansvärda, tragiska nyheten har inte nått mig förren ikväll. Lilla Engla kommer inte att hittas i livet. Visserligen har man kanske innerst inne redan förstått att det inte skulle ske, men att det fick lov att handla om sådana fruktansvärda saker är så hemskt, så hemskt. Hur kan det slumpa sig så fruktansvärt att den mannen lyckades komma på just den vägen när Engla för första gången skulle cykla hem på egen hand? Det är ofattbart. Vad var meningen med det? Mina tankar ikväll går till Engla och hennes familj, och till byn Stjärnsund. Vilken fruktansvärd tragedi att bearbeta. Tyvärr har jag för långt till deras kyrka, men imorgon ska jag åka upp till fjällkyrkan och tända ett ljus för henne. Stackars liten tjej. Jag mår riktigt illa när jag tänker på det. Mina tankar ikväll går även till Pernillas familj, det måste vara en lättnad att äntligen veta att man hittat hennes mördare. Jag bodde själv i Falun i närområdet där hon hittades vid den tiden. Det lamslog hela stan. Och nu har det hänt igen, till ett litet barn. Och om polisens misstänkar är korrekt, har det även hänt fler gånger. TACK för vår effektiva polis! Det kan vara svårt, det kan ta tid, men tillslut lyckas de hitta den ansvarige.


Mitt ljus lyser för Engla och Pernilla ikväll. Låt erat göra det samma.

ljus

Dikten nedan skrev jag när en bekant till mig råkade ut för ett liknande öde, hon blev mördad av sin sambo. Skriver inte direkt dikter annars, men vid sådana tillfällen måste bara känslorna komma ut på något sätt. Dikten tillägnar jag nu Engla.

Sorg, saknad, livet känns grått
Det blåser kyliga vindar, allting känns kallt
tårarna faller och ilskan bränner inombords
Du var nyss mitt ibland oss men nu
har Du plötsligt ryckts bort

Vid skymningens fall tänder jag för Dig ett ljus
Mitt hjärta blöder och sorgen är stor
Men innerst inne vet jag att änglarna tar hand om Dig
och låter Dig tryggt sova till deras rogivande sus


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja visst är det tragiskt! Dödsstraff är det ända rätta! Ingen människa som beteer sig sådär har rätt att gå fri. Det finns ingen vård för såna! Man blir så arg.
Jag tror ändå att jag beställer gardinerna, dom går ju att använda i ett annat rum. Dom är till min bror så någonstans passar dom väl :)

2008-04-14 @ 08:12:54
URL: http://inmyhome.blogg.se
Postat av: TiniTott

Camilla: Ja verkligen fruktansvärt. Hoppas han aldrig mer ser dagens ljus, långt ner i en bunker ska han sitta resten av sitt liv. Gardinerna blir säkert jättebra =) Dessutom såg de väldigt somriga ut =)

2008-04-14 @ 12:43:38
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Scarlett Johansson

Good web with cool info. Thanks.

2010-10-28 @ 10:10:08
URL: http://scarlett-johansson.blogetty.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...