Deltävling 2

del2_2008
Då var deltävling två i Melodifestivalen avklarad. De två vidare direkt till finalen härifrån blev Sanna Nielsen och bröderna Rongedal. Nöjd är jag med det måste jag säga. Sanna var min absoluta favorit ikväll, hennes låt var helt underbar och hon sjöng den rätt in i hjärtat på mig. Rongedal var jag inte lika förtjust i, men det blev lite bättre andra gången de sjöng den. Den stora "chocken" ikväll var nog ändå att Carola och Andreas Johnson inte gick direkt till finalen utan "bara" till andra chansen. Vem trodde det? Inte jag kan jag säga. Trodde de var självklara direkt in i finalen. Måste säga att jag tycker det var lite roligt, för visst såg även Carola själv ganska paff ut? *fniss* Men det var bra att de iallafall tog sig dit, för jag tycker låten var bra. Olas låt gillade jag med, även om han tyvärr sjöng ganska falskt ikväll, så jag hoppades han skulle ta sig vidare, och det gjorde han som tur är.

Men Hallå?? Kebabpizza? Hur 17 kunde den komma bland de fem bästa? Återigen undrar jag hur det är ställt hemma hos svenska folket. Då tycker jag både Lasse Lindh och Alexander Schöld kunde kommit före. Den lilla ryska saken har jag inte mycket att säga om, utom Dåligt! Fast frågan är ändå om inte hon är snäppet högre än pizzasnubbarna om jag skulle bli tvungen att välja. Men som tur är slipper jag det :D

Slutsats, en bättre deltävling än förra gången och Sanna var definitivt rätt vinnare för kvällen. Och jag tycker nog ändå hon borde få vinna hela klabbet för en gångs skull. Det är en stark låt och jag tror på den, men Johnson & Häggkvist kommer bli svårtslagna. För de kommer garanterat stå i finalen. Dessutom är jag verkligen nyfiken på Charlotte Perelli som är med i sista deltävlingen. Den låter borde inte heller gå av för hackor skulle jag tro.


Bild: Eget collage med bilder från svt.se

Kommentarer
Postat av: Lisa

helt ärligt så tyckte jag inte om carolas och andreas låt, tycker den var enformig och tråkig, rongedal och sanna var superbra och jag tror att rongedal skulle hamna på en bra plats i stora finalen!!

2008-02-17 @ 17:00:40
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Camilla

Tack så mkt! :)

2008-02-18 @ 10:21:20
URL: http://inmyhome.blogg.se
Postat av: Jimmy

Heja Sanna, hon var helt klart bäst! Länge sedan en artist fick mig att gråta, vilken inlevelse!

2008-02-18 @ 10:53:07
URL: http://www.huskan.dk
Postat av: Johanna

Sanna var bra! Ja visst var det ändå lite kul att inte Carola gick direkt till finalen, som alla trodde (även jag).

2008-02-18 @ 11:46:18
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Paultindra

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2010-12-04 @ 21:42:06
URL: http://paultindra.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...