Deltävling 3

del3_2008
Tyckte jag den första deltävlingen var dålig, så har jag ändrat mig efter ikväll. Efter alla bidrag var genomförda hade jag ingen favorit. Efter andra lyssningen beslöt jag mig för Patrik Isaksson. Återigen frågar jag mig; Vad är det som händer? Fridas låt var visserligen "poppig" men nej nej nej. BWO är helt okej, det kändes ganska självklart från början, även om det inte var någon favorit för mig. Men refrängen var en kopia av Lili & Sussies Oh Mama, kom med något eget säger jag bara. Fast det var väl inte slump eftersom låtskrivaren är samma till båda låtarna. Men borde man inte kunna komma upp med något nytt som låtskrivare? Kanske borde fundera på ett karriärbyte. Kokacola eller vad de nu hette (okej okej jag vet att de hette Caracola, men jag tycker ändå det låter som kokacola) hade i och för sig en rätt dansig låt och det var nog rätt att de gick till andra chansen. Iallafall av de bidrag som var med ikväll. Däremot står det fortfarande Skam över att Velvet inte gick vidare. (Jag tar hårt på det *skratt*) Bästa låten efter Sanna Nielsen. Och Therese? Nej inget för mig. Opera? Säkert? Tyckte mest det lät som en galen höna som skrek i falsett. Hon är säkert jättebra på operascenen men detta gillade jag inte. Dessutom är det väl lite fräckt att stjäla vindmaskinen från Carola? Jag menar hon är ju inte uslagen än :D Tacka vet jag Fredrik Kempe i så fall, han kan få det att funka i Melodifestivalen. Med opera alltså ;) Nej inte nöjd ikväll. BWO ok jo det är jag nöjd med, men sen hade jag velat se Patrik Isaksson iallafall vidare till andra chansen. Frida kan jag vara utan.

Nej ikväll fanns det bara EN vinnare för mig: BJÖRN GUSTAFSSON! Jag skratta så jag låg dubbelvikt. Helt underbar är han! Han växer för varje program och jag måste bara försöka komma åt att gå på någon av hans föreställningar i höst. Obetalbar min på Carina Berg när hennes namn sjöngs, klockrent! Utan Björn hade den här kvällen varit fiasko, men han räddade hela showen. Skippa dansarna och ge tiden till honom istället!


Bild: Eget collage med bilder från svt.se

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hej! Tack så mycket för sammanfattningen av kvällens delfinal. Har faktiskt inte sett en enda gång hittills, men det verkar inte som om jag har missat alltför mycket. ;-) Men tack vare dig har jag hyfsad koll på läget iaf. :-D Sov gott!

2008-02-24 @ 00:15:21
URL: http://fixaodona.blogg.se
Postat av: Mia Sätterlund

Åh så trist att Melodifestivalen inte sänds över nätet - saknar den där stämningen som alltid infinner sig - Sverige i schlageryra!

2008-02-24 @ 21:26:41
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Helena

Visst är det så, både Kristian och Björn gör att det överhuvudtaget gå att se på. Annars hade jag nog väntat tills allt var över och den riktiga finalen startade.
Ha det gott.

2008-02-24 @ 21:37:14
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: saravillfara

Det kunde varit mina ord det där - jag kan inte alls förstå vitsen med dansinslagen, jag måste vara alldeles för lite djup för att uppskatta sådan finkultur.
Nej, tacka vet´ja Björn!

2008-02-24 @ 22:03:30
URL: http://saravillfara.blogg.se
Postat av: Nilla

:-)

2008-02-25 @ 20:41:27
URL: http://tankebubblor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...