Sälentips: Olarsgården

olarsgarden
Vill man gå ut och äta gott när man är på besök i Sälen finns det många ställen att välja bland. Ett av dem är Olarsgården, som ligger strax bortanför Sälfjällstorget. Det är ett väldigt mysigt ställe med mycket god mat. Det finns läckra färdigkomponerade menyer som man kan välja bland, eller så väljer man själv från a la carten. Min favorit är den populära Fjälltoasten med oxfilé, pommes, bearnaisesås, pepparrot, röd lök mm. Den blev det även igår kväll när jag och min kompis A. var dit och åt. Efter man beställt mat och dryck får man in en liten aptitretare som riktigt smälter i munnen. Denna gången var det fjällröding som det bjöds på i en god röra på en liten bit knäckebröd. Det serveras även alltid bröd i olika former och smaker och till det smaksatt smör, denna gången lingon. Till dessert blev den en blåbärspannacotta med rabarber kompott. Mums!

Det är trivsamt inrett i en gammaldags stil, och eftersom det inte heller är så stort är det trevligt och mysigt att sitta här över en middag. Det är en lugn och familjär atmosfär tycker jag. Vill man bo över är det inga problem eftersom Olarsgården även är ett litet hotell.

Jag rekommenderar verkligen ett besök hit om Du inte varit hit tidigare.


Foto: Privat TiniTott - Olarsgården Sälen

Edit: Olarsgården drivs fr.o.m säsongen 08/09 av Gammelgården, temat är inte längre vilt utan svensk husmanskost. Tyvärr måste jag säga att det är ett koncept som inte riktigt håller måttet.

Kommentarer
Postat av: AnCa

Ser jättemysigt ut! Men snälla du, fresta mig inte nu med an massa god mat när jag just börjat på min diet;o)

Lördagskramis // AnCa

2008-02-02 @ 20:23:45
URL: http://puppylove.blogg.se/anca/
Postat av: Jimmy

Oj, det ser ut som ett riktigt mysigt ställe! Skulle vilja bo i ett sånt hus, vackert med snön oxå! :)

2008-02-02 @ 21:15:19
URL: http://www.huskan.dk
Postat av: TiniTott

AnCa: *fniss* Det kan jag inte lova tyvärr hihi =)
Jimmy: Ja det är riktigt mysigt =) Härligt med all snö va? =)

2008-02-03 @ 00:20:42
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Emma

Vad mysigt ni måste haft det! :) Låter som ett ställe man inte vill missa. Kram //E

2008-02-04 @ 09:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...