Tisdagstema - Längtan

Jo jag vet, tisdag var igår. Men jag hann inte eftersom jag spenderade dagen i Mora, så bättre sent än aldrig säger jag =) Veckans tisdagstema är Längtan. Min plan var att fotografera Vasaloppets mål i Mora, för dit är det många som kommer att längta söndagen den 2 mars. Men det var alldeles för mörkt och sent när jag väl tog mig hemåt, så det blidde inte. Nej istället blev det Vasaloppskontrollen i Mångsbodarna som får stå som modell på temat Längtan. När man har kommit hit har man åkt 2,4 mil och har då "bara" 6,6 mil kvar hihi =) Men längtan hit är nog stor för många som törstar efter den underbara blåbärssoppan och bananerna som finns att mumsa av. Finns även en hel del annat. Varmt vatten är underbart kan jag meddela. Förutom blåbärssoppan var det varmt vatten jag suktade efter när jag åkte Tjejvasan för några år sedan.
tisdagstema_längtan

Foto: Privat TiniTott - Vasaloppskontrollen i Mångsbodarna

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag kan tänka mig att soppan och bananerna smakar bra när man kommit hit. Och säkert vattnet också.

Jobbet ordnade ett träningsläger i Orsa inför Vasaloppet förra vintern och då hängde jag på, bara för att få åka lite skidor, men utan tävlingsambitioner. Vår tränare var Ola Hassis och han körde h å r t med oss - FY, vad trött jag var! Men det var så härligt att åka ut i de fina spåren i Orsa i många minus och njuta av vädret och naturen... Och den varma saften han hade med sig ut till oss var nästan det bästa på hela passet. ;)

Det är inte utan att sånt kan få en att överväga att lämna Skåne och flytta norrut.

2008-02-20 @ 20:42:28
Postat av: Vicke

Även om jag aldirg åkt antar jag att det är mycket och många saker man längtar efter under vägen. Härlig tolkning!
Kram

2008-02-20 @ 22:42:27
URL: http://www.vickes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...