Korkplattor och tyg

anslagstavla

Det är precis vad mitt kvällspyssel bestod av idag. Två ihoplimmade korkplattor jag hittade i min pappas garage för ett tag sedan, ett gammalt loppistyg jag hittade i tyglådan, resårband, en hammare och en stiftmaskin. Vips hade jag slängt ihop en liten anslagstavla, eller inspirationstavla som den ska fungera som hos mig. Mitt "stora" projekt de närmsta månaderna har jag tänkt ska bli sovrummet. Jag blir inte riktigt nöjd därinne. Planen är en makeover med små medel eftersom pengar till något större saknas, men ändå få fram en mysig och trivsam stämning därinne. Mitt sovrum är egentligen ett förråd, så det är extremt litet och väldigt mörkt, inga fönster så långt ögat når. Det känns inte riktigt färdigt på något vis, och det är det som är tanken. Att det ska kännas färdigt alltså =)

Så på denna lilla inspirationstavla ska jag samla på mig sådant som inspirerar mig och försöka få ihop en inredning som kan tänkas passa. Inga förhastade beslut denna gången inte, inga impulsköp. Här ska planeras! (hihi) Känns som en rolig utmaning =)


Foto: Privat TiniTott - Inspirationstavla

Kommentarer
Postat av: Camilla

Visst är det roligt att ha nått pyssel att se framemot! :) Ska bli kul att se hur du lyckas ;)
Kram

2008-01-06 @ 21:42:13
URL: http://inmyhome.blogg.se
Postat av: Marina

Låter som en jätte bra idè tycker jag ..Hoppas att du hittar inspiration till att få rummet "färdigt"

2008-01-06 @ 22:24:03
URL: http://marinasblogg.se
Postat av: TiniTott

Camilla: hihi tycker jag med, ingen aning vad det kan tänkas bli =)
Marina: Hoppas jag med =)

2008-01-07 @ 00:12:43
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Johanna

Det låter ju jättebra med en inspirationstavla! Jag förstår dig precis vad gäller ditt sovrum. Vi diskuterade ju det någon gång tidigare, jag har det precis likadant. Bor i en etta med klädkammare och det är klädkammaren som jag använder som sovrum. Det är skönt att få bort sängen och ha slippa ha den i vardagsrummet. Men sovrummet är inte stort, bara en säng får plats och lite utrymme bredvid. Har en hylla ovanför sängen också. Det känns okej, men inte helt som jag vill ha det. Men ska snart flytta och har väntat ett tag på att flytta, så det har inte blivit att jag har fixat iordning det något mer än så. Ska bli spännande att få se hur du kommer att göra.

2008-01-07 @ 13:50:50
URL: http://inredning.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...