Big Lake Run 2008

Vädret visade sig från sin goda sida, och äventyret blev av. Min bror frågade mig om jag kunde tänka mig att vara chaufför åt honom på Big Lake Run, som gick av stapeln i lördags. Eftersom jag aldrig åkt det förut, ställde jag mer än gärna upp. Big lake run är en cruising runt Siljan skulle man kunna säga. Man startar i Rättvik, åker via Tällberg, Leksand, Gesunda och Mora tillbaka till Rättvik. En underbar väg där man följer Siljans strand. Bilen jag hade äran att köra för dagen var en Pontiac Firebird, som ni kan se nedan. Tack vare det fina vädret kunde vi köra nercabbat, underbart med vinden i håret. Måste erkänna att jag bara blir mer och mer förtjust i motorvrålen som kommer från dessa bilar. Är nästan så det går kårar efter ryggraden när man drar på. Och det är en härlig stämning med alla dessar bilar på rad som tågar framåt.  Jag blev definitivt biten för det här evenemanget och kommer garanterat åka nästa år igen. Bjuder er på lite bilder från turen. 








Foto: TiniTott samt översiktsbild från biglakerun.se

Kommentarer
Postat av: lime

Åhå, har det varti Big Lake Run? Najs! Förr i världen brukade jag också vara med på de där skojigheterna. Ni såg ut att ha haft en skön dag :-)



Trevlig helg!

2008-07-03 @ 22:25:26
URL: http://lantlivet.blogspot.com
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Va kul! Ha en trevlig helg!

2008-07-04 @ 10:59:48
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: TiniTott

Lime: ja det var riktigt skoj faktiskt =)

Johanna: Detsamma till dig!

2008-07-04 @ 13:20:43
URL: http://tinitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...