Äntligen blommar det

Har knappt varit hemma de senaste veckorna, så altanen har inte direkt prioriterats. Men nu äntligen börjar den ta form för sommaren. Nya utemöbler är på plats, och framförallt har jag fått till merparten av sommarens planteringar. Så nu går det att sitta ute och njuta i solen av blomsterprakten (om nu bara solen känner för att komma). Visserligen är det mysigt att sitta ute när det regnar med, men med alla mygg som finns i år, nej tack =) I år blev det plantering i zinkbaljan; pelargon, blomstertobak, palettblad, taklök och en planta med silverblad som jag totalt glömt namnet på =) Den härliga, rosa stjärnpelargonen fick följa med hem från besöket vid Bäsna Trädgård, lika som den söta, rostiga fjärilen. En fjärilslavender är också nu hos mig för iår. Jag älskar ju margeriter, så det är dom som saknas. Men dessa ska jag försöka hinna införskaffa i helgen, sen är allt klart för njutning.
 



Foto: TiniTott

Kommentarer
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Så fint du har ordnat på altanen! Trevlig helg! Kram

2008-06-27 @ 09:29:13
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: TiniTott

Johanna: Tack =) Detsamma till dig, kram!

2008-06-27 @ 13:09:19
URL: http://tinitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...