Konstresa: Keramiker Karin Jaxelius


Varje år åker jag och min mamma på en konstresa. Den anordnas av konstföreningen Färg & Form i Vansbro, och vi har varit på många olika ställen. I år bar resan iväg åt Ludvika/Smedjebacken/Fagersta hållet och första stoppet blev hos keramikern Karin Jaxelius i Smedjebacken. Hon har sin atelje i en fd missionskyrka där, och det fanns mycket fint att se. Hennes keramik är både enkel och vacker men även fantasifull och magisk tycker jag. Hennes alster som ser ut som spets var underbara. Min favorit blev den lilla vasen "Blomman" (som ni ser längst ner till höger) som fick följa med mig hem. Hon har bla ställt ut på Formex 2007 där hon vann priset Formidable, Glas, Lera, Sten, för skålarna som ni ser på bilden. Fler stopp på resan kommer under helgen.


Foto: TiniTott

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hihi :) Det är nyklämd löjrom ;)

2008-09-28 @ 13:09:10
URL: http://inmyhome.blogg.se/
Postat av: Monica

Har du kikat in till lasse östman ochså? Han gör fina saker tycker jag. Gillar annars blomvasen mycket

2008-10-02 @ 20:05:21
Postat av: TiniTott

Camilla: ahaaaa =)

Monica: Ja fast det var länge sedan jag var dit nu. Nu börjar jag bli lite nyfiken på dig... är du oxå härifrån? =)

2008-10-03 @ 01:04:04
URL: http://tinitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...