Deltävling 4


Så var sista deltävlingen avgjord, och alla bidragen framförda. Den sista delen höll ganska hög kvalitet tycker jag, fast om favoriten var med här är osäkert. Malena Ernman har en gudabenådad röst, där måste jag ge med mig, och visst har låten en bra melodi. Men jag kan bara inte med operabitarna, inte förra gången det var opera med och inte denna heller. Agnes var väl nästan självklar, även om jag inte tycker att hon har någon vinnarlåt. Den är bra, och kommer nog bli en låt som spelas mycket både på radio och ute på dansgolvet, men kommer inte att stå ut i eurovision. Skandalen denna gång var att Sahlene och Maria inte gick vidare, deras låt var ju grym. Tycker definitivt den hör hemma i finalen. Susanne Alfvengrens låt var såå fin, men kanske inte någon finallåt. Men en bättre placering hade jag önskat henne. Star Pilots... ja låten helt okej, men det skulle ha varit Johan Becker själv med enbart ett band i bakgrunden. Hans övriga "gruppmedlemmar" dansar runt och mimar till Johans röst (jo, det är faktiskt sant) och det blev bara patetiskt tycker jag. Hade dom inte varit med hade jag tyckt bra mycket bättre om det bidraget. Nu tycker jag inte att de är värda att gå vidare. Sarah hade en underbar ballad som alltid, och framförandet var maffigt. Väl värd att gå till andra chansen, hade gärna fått gå direkt till final i mitt tycke, tillsammans med Sahlene och Maria.

Jag har nu lyssnat igenom alla bidragen igen och har mina favoriter klar för mig. Imorgon är det andra chansen, och jag hoppas verkligen rätt låtar går vidare. Om jag hinner ska jag försöka få ut ett inlägg om vilka jag tror (och hoppas) går vidare imorrn.


Kollage: TiniTott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...