Tisdagstema: Flytta


När jag såg dagens tisdagstema hade jag först ett självklart val, något som jag legat och hållt på lite. Men det får nog vänta några dagar till tror jag. Istället blir det nytagna foton för kvällen, på de vattenmassor som flyttar sig fram med väldans fart just nu. Snösmältningen från fjällen är i full gång och vatten finns det väldigt mycket av för närvarande. Översvämningar både här och där. Dessa bilder är tagna vid en kraftstation alldeles efter dammluckorna, och det är en härlig syn när vattnet forsar fram.


Foto: TiniTott

Kommentarer
Postat av: Marie

Kul att du tittade in! Tack för kommentaren - jag blev så förtjust i bilden jag tog på en av mina kurshundar som är en riktig ung buskille men var suveränt duktig idag i spåret.



Nu ska jag kolla in hos dig! ;-)

2009-05-06 @ 01:18:34
URL: http://hundblogga.blogspot.com/
Postat av: Eva

Naturens kraft - imponerande. Och tänk vad dessa vattenmassor kan flytta om de rymmer från sin fåra!

2009-05-06 @ 08:27:21
URL: http://rignod926.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...