Sopplunch

vansbro kyrka


Nu har jag kommit hem igen, riktigt skönt måste jag säga. Men äventyrligt skulle det bli som vanligt. Halvvägs börjar temperaturmätaren att lysa, så det var bara att stanna på första bästa ställe. På något sätt hade kylarvattnet i bilen försvunnit (?). Tilläggas ska att min bil bara är fyra år gammal. Där stod jag mitt i skogen, med ett allt tätare snöfall utanför fönstret och minusgrader, och ca 4 mil till närmsta mack. Kul kul :( Då är det tur att man har en pappa som är beredd att rycka ut. Tack Pappa! Han satte sig i bilen och den timmen det tog för att komma till undsättning med vatten och glykol. Förstår inte varför alla mina bilar strejkar så fort det är snö i luften =) Min förra tålde inte snörök, utan då stannade motorn utan att man kunde hitta några fel. Roliga är dom de rullande sakerna med motor.

Iallafall, det var egentligen inte vad inlägget skulle handla om. Tidigare idag var jag till ovanstående ställe, nämligen Vansbro Kyrka. Den första onsdagen varje månad serverar man nämligen sopplunch här till det trevliga priset av 25 kr. Idag bjöds det på räksoppa med pepparrotsgrädde, mums! Till det serveras bröd och ost. Hur gott som helst. Är jag hemma vid dessa tillfällen brukar jag följa med min mamma dit. Är riktigt mysigt. På slutet av lunchen brukar det vara musikunderhållning, men tyvärr uteblev den idag av någon anledning. Skulle önska det fanns något liknande här, tycker det är en toppenidé =)



Foto: Hämtat från google.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...