Middag: Smörgåstårta

smörgåstårta

Blev så himla sugen på smörgåstårta så jag beslöt mig för att försöka knåpa ihop en till middag ikväll. Just nu står den och gottar sig i kylen så jag vet inte hur den blev än, men den ser god ut iallafall =)

Jag använde mig av vanlig formfranska som jag skar kanterna av och la fyra stycken i en fyrkant.
Första fyllningen består av creme fraiche, majonnäs, rökt skinka och salladslök.
Andra fyllningen är creme fraiche och leverpastej med gurka.
Tredje fyllningen samma som första.
På toppen och kanterna har jag creme fraiche och majonnäs, och har sedan garnerat med skinka, lax, räkor, tomat, gurka och vindruvor.



Foto: TiniTott

Kommentarer
Postat av: milkalisa

åhh ser jättegott ut! Jag hade gärna smakar:)

2010-04-24 @ 16:53:30
Postat av: Tiina Sjölund

Detta såg smarrigt läskande ut må jag säga!

2010-04-26 @ 22:24:18
URL: http://www.bubbelbarn.blogspot.com
Postat av: Saras Inredning

Ååh vilket smarr :)

2010-05-13 @ 20:39:12
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...