Sommar med Ernst


Äntligen är han tillbaka i rutan, allas våran Ernst =) Ser med spänning fram emot vad han ska skapa i sommarens avsnitt. Ett mysigt ställe har han fått tag på med, inte allt för långt ifrån där jag själv bor. Blev riktigt sugen på att göra en egen kryddträdgård, bara en trädgård som fattas ha ha =). Och även denna gång flyger det ut dessa härliga citat, eller vad sägs om: ".. som en stenläggning, fast spontant och fluffigt." Han är bara för härlig.

Idag har vi varit på studiebesök med skolan, till Gårdsmejeriet Ostbiten i Granhammar utanför Örebro. Där fick vi lite fika med fyra olika ostar, Barbro, Evert, Conny Kummin och Irene Salut, som alla smakade ljuvligt. Mina favoriter blev Barbro och Conny Kummin så de fick följa med hem. Absolut värt ett besök om ni har vägarna förbi. När vi klev in i cafét och kikade runt var det något som slog mig. Hmm, titta på golvet, hmm så där gjorde ju Ernst i ett program... hmm kolla, en sån takkrona gjorde han ju oxå... Ohh se uteplatsen, det ÄR ju den som Ernst gjorde. Jo mycket riktigt, lagården som vi var i gjorde Ernst om i ett av Sommartorps programmen. Jag gjorde till och med ett inlägg här på bloggen om just det programmet. Hur kul som helst att jag helt plötsligt var på det stället utan att egentligen veta om det =)


Bilder: Lånade från hemmakanalen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...