Deltävling I

Då var den första deltävlingen avklarad i årets Melodifestival. Ingen låt som gav mig någon Wow-känsla tyvärr, eller jo det fanns det förstås, men kanske inte nån som hör hemma i Melodifestivalen, om man ser till det slutbidrag som ska gå bra i Eurovision. Fast man vet ju aldrig =)


Jag talar först och främst om Dead by April, tokgillar den låten. Och superkul att dom gick direkt till final =) Men, troligen inget alternativ för ett slutbidrag. Men som sagt, man vet aldrig =) Loreen tyckte jag oxå var rätt val till finalen. Jag gillade även Abalone Dots, låten var mysig på nåt vis. Torsten Flinck har debatten varit hög om, jag hade inte mycket tilltro innan, men måste faktiskt säga att det var inte illa alls. Låten var faktiskt helt ok. Men sen är det ju även Tomas G:son som skrivit den, och han brukar ju lyckas :D Sean Banan - ingen kommentar! Vanligtsvis brukar delfinal 2 och 4 vara dom starkaste, så det ska bli spännande till helgen.


Bild: Eget collage med bilder från svt.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...