Deltävling II

Då var deltävling nr 2 i Melodifestivalen avklarad, sent inlägg visserligen, men iallafall före den tredje delen :D Ja, hur var då denna... Som jag skrev i förra inlägget så brukar deltävling 2 och 4 tillhöra de starkaste, och jo visst. Det var helt klart bättre låtar i den här omgången.

Ulrik Munther var ju ganska självklar, han är skapligt populär bland kidsen. Och låten var helt ok. Min favorit var ändå David Lindgren. Ingen aning om vem människan var faktiskt, har lyckats missa honom. Men låten var suverän och blir bara bättre ju mer man lyssnar på den. Här anser jag att det redan nu ringer en liten vinst varning på honom. Det var fart och fläkt och medryckande. Klar favvo hittills.

Jag gillade även Timoteij och det gladde mig att de gick vidare till andra chansen iallafall. Deras låtar gillar jag alltid. Sen de härliga Torsby grabbarna i Top Cats. Inte så himla långt från mig, och jag har hört talas om de tidigare men inte hört så mycket. Missade dem i Talang oxå. Men jag gillar denna rockabilly genre, så helt rätt låt vidare här med. Att de sen slog ut Di Leva är ju lite coolt tycker jag =) Fast nu gillar jag ju Di Leva med, så hade gärna haft med honom på ett hörn. Som jag sagt många gånger genom åren, varför lägger de alltid de starkaste låtarna i samma deltävling?? Det är för mig ofattbart.

Sen lilla kära Andreas, han är ju bara för härlig. Tyvärr gick det inte denna gång, men du är bra för det =) Men... varför guldkavajen?? Du har ju så mycket bättre smak egentligen. Nej, bränn kavajen och ta nya tag för nästa år tycker jag :D


Bild: Eget collage med bilder från svt.se/melodifestivalen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...