Melodifestivalen 2012

Äntligen är det dags igen! Melodifestivalen 2012.




Tänkte att jag skulle göra comeback med mina festivalinlägg igen. Har legat nere något år. Imorgon är det dags för första deltävlingen som går av stapeln i Växjö. Där kommer vi att få se följande bidrag:

1. Sean Banan – Sean Den Förste Banan"
2. Abalone Dots – "På väg"
3. The Moniker – "I Want To Be Chris Isaak"
4. Afro-Dite – "The Boy Can Dance"
5. Dead by April – "Mystery"
6. Marie Serneholt – "Salt And Pepper"
7. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern – "Jag reser mig igen"
8. Loreen – "Euphoria"

Har inte hört något av bidragen ännu, så jag vet inte riktigt vad jag tycker. Däremot vet jag en sak - går Sean Banan fjanten vidare till något överhuvudtaget kommer jag att slita mitt hår. OGILLA!

På Melodifestivalens webbsida kan man även delta i omröstningen om "Tredje chansen". 32 bidrag som aldrig tog sig ända till finalen. Lite kul tidsfördriv om inte annat =) Så här står det om det på webben:

"Tredje chansen följer samma regler som Melodifestivalen 2012, med fyra deltävlingar, en uppsamlingsrunda kallad Sista chansen och final. Två bidrag går till final och två går till Sista chansen från varje deltävling. I Sista chansen är det de två främsta bidragen som tar klivet vidare till finalen. Deltagarna i deltävlingarnas startfält avslöjas vecka för vecka. Tredje chansen kommer också att synas och höras i tv-programmet Melodifestivalen. I varje deltävling visas en snabbgenomgång av de tävlande låtarna, och låtarna hyllas genom en mellanakt varje vecka".

Den här veckan kan man tex rösta på dessa två, kommer ni ihåg dem? =)  






Bild: Eget kollage med bilder från svt.se

Kommentarer
Postat av: Linnea Almroth

Tack! :)

2012-02-04 @ 21:29:46
URL: http://lvas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...