Julklappstips till vovven

Det är lite drygt en månad kvar till jul och min julklappsplanering är igång för fullt. Det finns mycket inspiration att hämta runt om på nätet och jag tänkte samla lite av det här på bloggen. Lättare att hålla koll på vad man har hittat lite här och var på det viset. Först ut är tips för vovvsingen. Min hund är galen i leksaker trots att han snart är åtta år. Han blir som en liten valp så fort det nalkas en ny. Och att presentera den för honom oinslagen är nästan en förolämpning, självklart ska den komma i ett paket som han själv får öppna. Det är ju halva presenten om man frågar honom. Efter att ha surfat runt på lite olika hundsidor har jag hittat följande förslag.


hundliv


Hundliv erbjuder en mängd skojiga saker, en av mina favoritsidor. Vad sägs om en tasshandduk för lortiga tassar i snöslasket? Även hunden ska väl ha en julstrumpa, och jag tycker denna var riktigt gullig. En siberian husky som både piper och rasslar när den skakas? Inte för att man ska uppmuntra till att bita andra hundar, men söt är den =) The rabbit bungee föll mig i smaken, den rasslar i huvudet, piper i svansen och går från 40 cm upp till 80 i utdraget tillstånd. Dragkamp är kul! =) Åsnan är även den en favorit. När hunden skakar på den låter den som en åsna. Gissa om min vovve skulle älska den?


doggy stuff


Doggystuff finns oxå mycket skoj. Två av mina favoriter är PinPal Marge The Moose som piper när man biter i den, och Wobble Mus, som även den piper och är tung i botten så den poppar upp om och om igen. Visst är dom otroligt härliga? =) Undrar om jag ska ge mig in i branschen ;) *ler*


bamses bollar


Bamses bollar är oxå en mycket välfylld sida, med mycket olika saker. Här föll jag för Eggbabien Igelkotten, som har små pipande ägg i sin mage för hunden att leta rätt på och plocka ur, även själva igelkotten piper. Eller kanske en riktig julleksak? Samma för den gäller det för hunden att hitta sakerna och plocka ur dem ur pepparkakshuset. Vill man ha en "vanlig" pipleksak kanske en tvättbjörn kan passa, denna grymtar även när den skakas.


pawprint


Pawprint har saker för både hunden och matte och husse. Väldigt läckra smycken till exempel, eller vad sägs om presentsnören med tassmönster? Självklart finns här även leksaker till olika ändamål och i olika former, bland annat dessa tennisbollar med lukt.

Det finns en uppsjö med sidor för hunden, både bra och dåliga. Några andra jag surfat igenom som oxå hade ett bra sortiment är:
www.doggie.se
www.dogexclusives.com
http://www.dogz.se/start.asp


Hoppas ni, som jag, kan hitta något trevligt till hunden på dessa sidor.
Bilder: Eget kollage med bilder från Hundliv, DoggyStuff, Bamses bollar samt Pawprint

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Tack för tipset! Har själv hund. Trevlig blogg!

2006-11-22 @ 06:33:51
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Tina

Junitjej: Visst finns det mycket härligt till vovvarna, har svårt att bestämma mig för vad jag ska välja i år.

2006-11-22 @ 21:51:15
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...