En liten tripp till Östersund

Imorgon ska jag göra en liten tripp till Östersund. En dagstripp till och med även om det inte ligger direkt nästgårds. Min pappa ska dit på ett möte och eftersom jag för närvarande befinner mig hos mina föräldrar passar jag på att åka med. Jag är överförtjust i Östersund som stad. Tycker den är underbart mysig och trivsam. Ett ställe jag verkligen skulle kunna tänka mig att bo på faktiskt.

Östersund


Jag tänkte spendera det mesta av tiden på stan och kika runt i lite butiker, sen tänkte jag besöka länsmuseet Jamtli som jag varit på en gång tidigare. Ett helt suveränt och trevligt museum att kika runt på, där man får se alla Jämtlands delar och kultur. Allt framställs riktigt levande och trivsamt, så det blir inte som att bara gå runt och titta, utan man känner sig lite mer delaktig. Rekommenderar verkligen ett besök ifall någon har vägarna förbi nån dag.

Sen har jag en utmaning till mig själv under dagen. Först och främst är det två saker jag ska köpa om det finns hemma, och det är ett par saker från Cult Design jag har ögonen på, och sen tyget Staden från Spira om jag har turen att det inte är helt slut nu efter jul. Har blivit helt kär i det tyget och vill så gärna ha en liten bit, och det finns tyvärr inte i min närhet annars. Men i Östersund finns det två butiker som har deras tyger *lycka* =)  Fast det är inte det som är själva utmaningen, shoppa brukar jag allt lyckas göra utan utmaningar ;) Nej, jag har sen lovat mig själv att förutom dessa två "måsten" så får jag ENBART köpa saker som är på rea. Spelar ingen roll hur mycket fint jag hittar, är det inte rea så blir det inget köp. Jag känner mig själv allt för väl för att veta att jag har svårt att hålla fingrarna borta från alla fina inredningsprylar jag lyckas hitta. Och i Östersund vet jag om ett par butiker som har väldigt, väldigt trevligt innehåll =)
Utmaningen kommer sig främst av att ekonomin egentligen är ganska stram så här efter juletider och jag måste dessvärre erkänna att ibland faller jag för lätt för frestelsen när det gäller inredningsprylar. Men baske mig om jag inte ska lyckas denna gången ;)

Jag får avlägga en bekännelse om hur det gick när jag är hemma igen. Sen vet man ju aldrig, det kan vara ett fynd för att det är på rea, eller så är det helt enkelt bara ett fynd *ler*

Sen kommer jag självklart spana efter Storsjöodjuret, nån gång ska han väl ändå dyka upp =)


Bild: Eget collage med bilder från jamtli.se

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vad kul att åka till Östersund, om än bara över dagen! Jag har aldrig varit där, men det låter ju helt klart som en mysig stad. Vi hörs när du kommer hem!

2007-01-18 @ 07:59:46
URL: http://blogg.expressen.se/tiili/
Postat av: Thea

Trevlig tur. Min bror har bott i Östersund och jag håller med om att det verkar vara en bra stad.
Thea

2007-01-18 @ 08:11:04
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Anna

Vad duktig du är om du lyckas hålla din utmaning! Men det är ju supersvårt när man kommer till städer som har andra saker än hemma! Man får köpsug upphöjt till hundra! :)

Hihi, log när jag läste ditt inlägg om loppisfynden! Visst känns det som man känner varandra lite ändå på bloggarna! Brukar också komma att tänka på att bloggerskor skulle gilla än det ena än det andra när jag är ute och shoppar! :)

2007-01-18 @ 14:18:25
URL: http://lovethecountry.blogspot.com
Postat av: malin

Hoppas du har det trevligt i Östersund och att du klarar din utmaning. Låter precis som mig :)

2007-01-18 @ 16:52:00
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Postat av: Vicke

Ha så trevligt i Östersund!

2007-01-19 @ 22:59:26
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Angelica

Hoppas att du hade det trvlig i min stad! :) Jo, det är mysigt allt att bo här!

Inredningsbutikerna, Moas skafferi och Hamngatan 12, är inte allt för dumma! Hoppas att du fann det du ville hitta!

2007-01-20 @ 14:57:19
URL: http://angelicas.webblogg.se
Postat av: Tina

Anna: Ja blev en mysig tur. Har du inte? Då måste vi absolut ta en tur dit nån dag. Kanske i sommar med Inlandsbanan?
Thea: Ja den är riktigt mysig och trivsam tycker jag.
Anna: Ja verkligen, shoppingnerven rycker som bara 17 när man kommer ut sådär. Ja visst är det roligt när man inser att man tänker att den eller den saken är ju precis i den bloggerskans stil. =)
Malin: Tur det finns likasinnade här i världen ;)
Vicke: Tack så mycket =)
Angelica: Ja dom två butikerna älskar jag, missar aldrig ett besök i dom när jag är i stan. Hittade mycket som jag är nöjd med =)

2007-01-26 @ 13:35:40
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...