Helg med hund och pyssel

På resande fot igen, blev inte många dagar hemma den här veckan. Nu befinner jag mig hos mina föräldrar eftersom jag ska vara hundvakt över helgen. Ska bli så mysigt att vara bara Banjo och jag en hel helg. Gå långa promenader och ligga och mysa i soffan. Jo han får ligga där, och det är ju mitt fel måste jag erkänna. När han var liten valp och jag bodde hemma under sommaren så åkte mina föräldrar bort ett litet tag, och då lät jag honom ligga och gosa med mig i soffan. Efter det har han aldrig gått ner, till min mammas förtret haha =) Men det är ju så gosigt när han kryper upp och lägger sig intill mig med huvudet i knät, inte kan jag schasa ner honom då inte, nejnej det går inte. Så det ska vi göra i helgen, bland annat. Ett litet besök på favvoloppisen blir det nog på lördag med. Det blir även lite mer pyssel, just nu spenderar jag tiden vid symaskinen som ni kan se på bilden nedan. Vad det blir? Det kanske ni kan ana... en julstrumpa. Men mer än så säger jag inte =) Hur den kommer att se ut och vad den ska användas till förblir ännu ett tag en hemlighet *fniss* Mammas gamla hederliga Husqvarna är riktigt charmig att sitta och sy på. Funkar som en dröm trots sina år. Ibland tror jag faktiskt det gjordes bättre saker förr.

Ha en underbar helg alla!


pyssel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...