En söt liten krabat

Jag spinner vidare lite på föregående inlägg, för något jag gillar med vintern är fågelbordet. Eftersom jag bor i lägenhet får jag inte ha något eget (förbud för det iallafall där jag bor), så får jag hålla till godo med det mina föräldrar har när jag är dit och hälsar på. Det kan skänka en enorm ro att sitta där på bordskanten och titta på de små liven som flyger fram och tillbaka med frön och nötter. Men det är inte bara fåglar som besöker fågelbordet där hemma (och nej jag syftar inte på katten ;D), utan även denna underbart söta lilla krabat, ekorren, är en flitig besökare. Ibland har han/hon med sig en kompis eller till och med två. Kan sitta och titta på dem när de leker hur länge som helst.

ekorre

ekorre


Foto: Privat TiniTott

Kommentarer
Postat av: SerineX

Å, så søt den var! Fine bilder. Jeg er helt enig med deg at det er koselig å legge ut mat til dyr og fugler om vinteren. Vi har et fritidshus nord i Värmland og det er det utrolig mange fugler og hilser på. Ikke så mye ekorn, dessverre. Men av og til elg!

2008-01-17 @ 07:53:41
URL: http://fliff.weblogg.no
Postat av: Arevilja

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!

2009-03-23 @ 10:46:54
URL: http://arevilja.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...