Melodifestivalen 2009


Då var vi igång igen, Melodifestivalen 2009 har startat. Röstningen var ju lite omständig, vet inte om den nya varianten gör så stor skillnad egentligen. Förutom att dra in lite mer pengar till SVT, fast det kan de ju behöva om de ska betala för Petra Mehdes alla kreationer *fniss*. Kvällens bidrag kanske inte var de bästa vi kommer att få se under lördagarna framöver, men några fanns det som satt sig. Jag är helnöjd med att Alcazar gick vidare, absolut bäst bland kvällens bidrag. Emilia är godkänd, men sjöng lite väl falskt för min smak ikväll, men låten är bra. Förvånad över att Marie Serneholt inte ens kom till andra chansen, låten blir bättre och bättre ju mer man lyssnar. Hon hade iallafall kvällens snyggaste klänning, superläcker tycker jag =) Funderar på om jag ens ska nämna ruggUgglan. Jag klarar bara inte av den människan och det är allt jag har att säga. Tvångströja någon vecka kanske skulle hjälpa mot allt spret? Den nya internationella juryn.. ja vad ska jag säga om den. Det räckte tydligen med ett program för att visa att deras kunskap inte är något vi ska räkna med framöver. Gissar att de såg sin chans för sina egna länder att vinna om vi skulle skicka ruggUgglan till Moskva. SummaSummarum, definitivt JA på Alcazar, ett OK på Emilia, Vad hände? med Marie Serneholt, och GUD hjälpe mig för bidraget till andra chansen.



Kollage: TiniTott

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Hahaha, gillar din blogg idag! Och håller med om det du skrivit, såg du förresten att ruggugglan juckade på scenen när hon blev internationella juryns val!?!? haha, det var lite huskigt faktiskt! :)

2009-02-08 @ 14:47:00
URL: http://www.huskan.dk
Postat av: TiniTott

Jimmy: Nej hjälp det missade jag... herregud =)

2009-02-08 @ 22:47:15
URL: http://tinitott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...