En dag i shoppingens tecken.

Har varit nere i Malung idag i ett personligt ärende, och passade även på att gå runt och botanisera lite i några butiker. Tänkte att jag även kunde unna mig en "ute" lunch, och eftersom jag fullkomligt älskar kinamat styrde jag stegen dit. Varje dag serverar man här en tre rätters buffé och till min glädje var det i dag bara godsaker. Vad sägs om friterad fläskfilé, biff i schechuan sås med knapriga grönsaker samt stekt kyckling med champinjoner och bambuskott. *yummi* Och så sötsur sås... är galen i sötsur sås. Gissa om jag blev mätt... mm en aning ;) Efter lunchen spatserade jag iallafall runt i centrum en liten vända. Var bland annat in på färgaffären för att köpa mer bets till mina hyllor eftersom den tog slut mitt i igår. Sen var jag in på bokhandeln och kikade på några böcker jag funderar på till julklappar, vilka visade sig vara riktigt fina och bra så en beställning kommer troligen att läggas. Det är trots allt billigare på nätet, det är bara att konstatera, hur gärna man än vill gynna lokala företagare. Men ekonomin är ju en fråga det med. Nästa anhalt blev Dalaridå, en butik med det mesta man kan tänka sig. Bara kul att gå runt och botanisera där inne, och vissa fynd gjordes. Där hittade jag de jättesöta röda snöstjärnorna som synes i kollaget nedan. Det fanns även hjärtan, granar och stjärnor men jag föll för snöstjärnorna. Kommer att bli vackra i något pynt eller på ett paket kanske. Det blev även röda bär till adventsljusstaken. Har för några år sedan haft små svampar, men tröttnat och inte haft något annat än mossa på ett tag. Men nu blev jag sugen på lite bär att tindra upp mossan med. Sen blev det ett vitt band med silvermönster till kransen som snart ska bli gjord =)


Julfynd

Efter det blev det en liten tur till Fyndlagret, en loppis skulle man kunna säga. Alltid kul att gå runt där och kika ifall man kan göra några fynd. Jag föll för blomkrukan ovan med de små söta guldstjärnorna. Min tanke var att den skulle passa perfekt med en liten mini-en i sig, så vid senare besök på Konsum på vägen hem blev det även en liten mini en. Eventuellt kommer den att smyckas lite ytterligare, kanske med guldpärlegirlang... har inte bestämt mig ännu. Den står nu iallafall och pryder mitt lilla tv-bord och skänker lite julstämning så här lite i förväg =)
Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: Vildangel

Herregud vad det där lät gott! Låter som en bra resturang med bra mat!
//V

2006-11-23 @ 19:31:49
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Nina

Åh vilken nostalgikick jag fick nu då! Jag har bott i Malung ett år och Kinarestaurangen är ju en given klassiker. Mums!

2006-11-23 @ 20:29:38
URL: http://ninus.webblogg.se
Postat av: Doslifee

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2007-12-21 @ 07:20:53
URL: http://doslifee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...