Julkortspyssel

För några år sedan upptäckte jag hur underbart skojigt det var att göra egna julkort. Så mycket roligare än de färdigköpta. Det är en viss lycka där man sitter i ett hav av papper, kort, lim både högt och lågt (och på bra mer än bara julkorten =$) och pysselsaker i en vid cirkel runt sig på bordet och golvet. Traditionen har sedan hållit i sig men antalet har blivit mindre. Första gången ville man att alla skulle ha, men nu har jag sansat mig och skickar till några utvalda. Pyssel genererar lite tid hur kul det nu är, och med några färre kan jag lägga mer energi på dom jag gör. I år kommer dom att bestå till stora delar av nedanstående figurer, med inslag av lite annat papper och figurer. Merparten av mitt pyssel till detta inhandlar jag på Panduro, som har ett härligt utbud. Där kan jag botanisera i timtals runt juletider.

Saken är den att det redan kliar i fingrarna och jag vill börja pyssla med korten. Men när jag väl sätter igång är det så kul så då måste jag bara göra klar dem, och än tycker jag det är lite för tidigt. Som den självplågare jag är vill jag gärna dra ut på mina julbestyr så länge jag kan, utan att det ska bli för nära istället och stressigt. En klurig kombination egentligen =)

Tomteflickan med julgran i handen och de små söta tomtestämplarna är nya för iår i mitt pyssel, visst är dom söta =)

Julkortspyssel



Foto: Eget kollage med bilder från panduro.se

Kommentarer
Postat av: Pysselpinglan

dom där små nisse-stämplarna är verkligen hur gulliga som helst!

2006-11-11 @ 00:24:57
URL: http://pysselpinglan.blogg.se/
Postat av: Vildangel

Jag är tyvärr lite lat av mig och köper färdiga julkort - men jag tittar lite avundsjukt på alla fingerfärdigas häftiga egenhändigt gjorda kort.
Snyggt blir det.
//V

2006-11-11 @ 10:01:44
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Tina

Pysselpinglan: Ja jag vet =) Rusade nästan iväg till pandurobutiken för att hinna få dem innan de tog slut. Var på erbjudande. Föll direkt.
Vildängel: Men det är bekvämt att köpa färdiga. Som jag skrev gör jag bara ett fåtal numer, det tar rätt mycket tid ändå. Resten köper jag med =)

2006-11-11 @ 23:12:35
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...