Med många kassar i händerna...

Som utlovat kommer en redovisning av min alldeles egna utmaning när jag åkte till Östersund, att förutom två bestämda saker enbart handla på rea. Resultatet blev förvånansvärt bra måste jag säga, med en del kassar i händerna när jag ansåg mig färdig. Men jag måste nog ändå erkänna att utmaningen inte hölls helt och hållet, fast det beror i och för sig lite på hur man ser det. Jag visste inte att Östersund hade en Pandurobutik, och eftersom jag länge tänkt handla lite pärlor så passade jag på när det fanns en där framför mig. Ett av mina förvalda shoppingobjekt var tyget Staden från Spira, men väl i butiken kände jag att Nej, det blir fel att köpa ett jultyg som sen ligger i lådan till nästa år. För hur härligt det än är måste jag inse att det är fyllt av pepparkakor och paket. Så istället slog jag till på tyget Lillian, som jag oxå haft mina ögon på ända sedan Sara visade sin underbara kudde. Så nu blir det lite syaktiviteter hemma. Sen på den underbara inredningsbutiken Hamngatan 12 så fanns inte det jag var ute efter hos Cult Design, så istället blev det betongfatet nedan. Föll direkt för det med sina små fack, och nu ska jag bara fixa lite tillbehör innan dekorationen sätter igång. Däremot fanns det lite Cult saker på rean med 75% rabatt, så jag slog till. Blev två små röda krukor och en ljusmanchett till min Changeljusstake. 30:- för de tre grejerna tyckte jag var helt ok pris. Och där började min reafärd genom Östersund, det blev bara reagrejer resten av shoppingen, så jag tycker nog ändå att min utmaning blev godkänd.


Östersunds shopping

Hemtex hade halva priset på allt i butiken, därifrån kom jag ut med en löpare i vitt och turkost som jag tror kommer bli perfekt på köksbordet. Sen hittade jag dessa söta örngott i brunt. Har tänkt köpa två bruna kuddar till sovrummet och varför inte dessa istället tänkte jag då. Även Åhlens erbjöd ett par reafynd, den lilla ljusstaken som man kan fylla med något skoj samt köksklockan med timer som jag har haft ögonen på lääänge. Och nu helt plötsligt stog den där med rätt färg i reahyllan. Behöver jag säga att jag ryckte åt mig den fort? ;) Så ganska nöjd med dagen packade jag in kassarna i bilen och sen tog jag en tur till länsmuseet Jamtli, och promenerade runt där i lugn och ro. Mycket trevligt. Fick även med mig en strut med Åre Choklad hem, mums. Sen bar det av hemåt igen, trött men nöjd och tillfreds.

Kommentarer
Postat av: Anna

Inte illa! Jag är imponerad. :) Att du kunde hitta så mycket fint på rean! :)

2007-01-26 @ 14:05:40
URL: http://lovethecountry.blogspot.com
Postat av: Tina

Anna: Det är snudd på att jag är detsamma, jag har en tendens att bryta såna löften till mig själv när man ser allt fint som finns. Ja oftast tycker jag att man inte hittar nånting när det är rea, men denna gången lyckades jag visst =)

2007-01-26 @ 14:29:02
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Vicke

Imponerad så mycket fina fynd du hittat på rea!:)
Trevlig helg!

2007-01-26 @ 14:58:03
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Tina

Vicke: Ja jag är ganska imponerad själv =)Trevlig helg du med.

2007-01-26 @ 15:15:50
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: AnCi

Jag är jättenyfiken på vad du gör av ditt betongfat, jag har oxå ett sånt!

Behöver idéer för ändra det ibland!

2007-01-28 @ 19:58:43
URL: http://puppylove.blogg.se/anca
Postat av: Tina

AnCi: Jag lovar, det kommer bilder på resultatet. Nyfiken på att se vad du har gjort med ditt med =)

2007-01-28 @ 22:04:41
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...