Simmarhelgen del I

Lovade att jag skulle återkomma med inlägg om simmarhelgen i Vansbro 6-8 juli. Eftersom den pågick i tre dagar väljer jag att göra ett par inlägg, istället för ett jättelångt. Börjar lite smått med fredagens simningar. Först ut var Långlopps-SM 5000 m. En helt ny tävling som Vansbrosimningen fick äran att arrangera. 35 st elitsimmare deltog, och banan var tre varv á 1667 m. Redan från början drog Mike Thorén från Motala SS iväg från de andra, och han behöll sin ledning genom hela tävlingen. Enormt imponerande lopp måste jag säga, och tilläggas ska att han "bara" är 16 år! Denna grabb kommer att gå långt, vilken enorm simning. Den som vann på tjejsidan var Eva Berglund, simmerskan som satsar mot OS i Peking 2008 i nya OS grenen långloppssimning. Jätteduktig tjej som jag tror har stor chans på medalj, har redan visat stora framgångar på internationella långloppssimningar. På bild kan ni även se årets kranskulla och kransmas, vilka har fått jobba hårt i helgen med gratulationer och kramar i det våta vädret.

långloppssm

Lite senare på kvällen, kl. 18 var det start för Vansbro Halvsim. Ett helt nytt sim för iår som ingår i den nya Klassikerhalvan, en kortare variant av En svensk klassiker. Bästa herr här blev Anders Kroon från Blå Sim & Hoppklubb och bästa tjej blev Åsa Annerstedt, Falu SS. Efter detta blev det hem i soffan, äta lite mat och vila sig inför lördagen när jag skulle hoppa i plurret det blå.


Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: Marina

:-) kul att se att det finns så många duktiga ungdomar!

2007-07-13 @ 10:07:38
URL: http://minresagenomlivet.blogspot.com
Postat av: Anna

Hello! Jag har skaffat en ny blogg istället för den gamla. Du kan ju kolla in och se vad du tycker.
Ha det så bra!

2007-07-13 @ 10:23:19
URL: http://misstiili.blogspot.com
Postat av: tina

Kul att läsa lite om simmarhelgen!! Simmade du också? Kul!!!! Önskar dej en härlig helg, nu måste väl solen orka bryta igenom molnen...hoppas hoppas!!!
Kram !

2007-07-13 @ 13:24:59
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: TiniTott

Marina: Ja det tycker jag med =)
Anna: Åhh vad roligt, det ska jag genast kolla in =)
tina: Ja jag simmade jag med, det var skoj som vanligt =) Detsamma till dig, håller tummarna för att solen ska hitta fram, kramar!

2007-07-13 @ 23:17:22
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...