Sälentips: Lammet & Grisen


Ska ni bara besöka en restaurang i Sälen, så ska ni besöka Lammet & Grisen. I mitt tycke är det den absolut bästa restaurangen på fjället. Här serverar man helstekt lamm, fläskfilé och oxfilé. Till detta finns det tre st buffébord, ett till varje köttsort, med alla möjliga läckerheter. Här kan man prata om att rulla ut genom dörren, man blir proppmätt. Har du ändå lite plats kvar i magen vid matens slut rekommenderar jag deras öländska jordgubbar med vaniljglass, smarrigt. Själv har jag precis spenderat kvällen där tillsammans med mina arbetskamrater, en mycket rolig och givande afton. Nu ska jag bara smälta maten lite framför tv:n sen blir det sängen för min del.


Bild lånad från lammet.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...