En ny liten älskling



Får jag presentera Zakk. En snart 3 månader gammal valp som är en blandning av jämthund och smålandsstövare. När han var 8 veckor flyttade han hem till mig. Han är lika gosig som han är busig. Ena stunden ska han sova bredvid på kudden och nästa så springer han allt vad han kan genom huset med mattes sko i munnen. Ibland är det inte en sko utan mattes mobiltelefon. Eller en diskhandske. Silvertejpen är kul oxå. Eller något annat roligt som han lyckats knycka till sig vid ett litet obevakat tillfälle. Han älskar pipisar, bollar, en stor blå pipande ödla och att ha dragkamp. Att dragkampen innefattar mattes favoritjeans spelar ingen som helst roll. Jag plockar med mig precis allt hem från skogen, pinnar, kottar, grenar, mossa...

Saknaden efter Banjo är fortfarande otroligt stor. Men det hjälper mycket att känna en liten gosig valpnos komma och snusa på mig och krypa intill på kudden =)


Foto: TiniTott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...