Renovering av byrå

Har inte blivit så mycket pyssel här på bloggen på sistone, men jag pysslar fortfarande. Mest blir det dock papperspyssel som att göra kort och lite scrapbooking. Men idag började pysslandet av lite andra grejer igen. Det var ganska länge sedan och det var riktigt skoj att ha ett projekt igen =) För någon månad sedan inhandlade jag en liten byrå på en loppis, och den ska självklart göras om lite. Tänkte att ni skulle få följa med under renoveringsfasen. Byrån ser ni på bilden nedan, och så såg den ut vid själva inköpet. Planen är att ha den till alla mina pysselsaker, tror den blir perfekt för det med alla små lådor.
 
 
 
 
Idag har arbetet bestått av att slipa av byrån för att få bort en del av färgen, så jag kan måla den senare. Det som jag trodde var färg vid första blicken på loppisen, visade sig vara bets så skrapmomentet utgick. Har grovslipat idag, och ska finslipa den under helgen är tanken. Det var inte det lättaste visade det sig, eftersom några av lådorna hade slagit sig så jag fick plocka bort bakstycket för att kunna banka loss några av lådorna. Jisses vad dom satt! Fick bokstavligen slå ut en av lådorna för att få loss den haha =) Knopparna går till bra-att-ha lådan, för det ska sättas dit nya senare. Klurar fortfarande på vilken typ.
 
Återkommer under helgen med vidare resultat =)
 

 Foto: TinaM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...