121: Information (68 av 366)/ Mot Östersund

Har spenderat några dagar i Östersund för att fira mina kusiners student, och jag tänkte passa på att kombinera fotoutmaningen och resan i ett par inlägg. Först ut är ditresan som jag och mamma tog med Inlandsbanan. Skönt att slippa köra hela vägen, samt att jag älskar att åka Inlandsbanan. Jobbade även där en sommar, och det var riktigt skojigt att komma tillbaka. Det är sju år sedan i år, men tänk, folk längs vägen där vi stannade till kände igen mig. Helt otroligt! Men skoj såklart =) På vägen från Mora mot Östersund är ett stopp vid Björnidet, där man kan följa med och titta på ett riktigt björnide om man vill. Var länge sen någon bodde där, men kul att se hur de bygger upp sitt bo för vintern. På samma ställe kan man även se denna Information.




Fler bidrag i utmaningen 365+1 foton 2012 hittar du här.


Foto: TinaM
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...