138: Kor (124 av 366)

När jag var på väg hem till Örebro efter att ha varit borta ett tag, fick jag mig ett gott skratt när jag kom in i en av rondellerna på väg in i stan. Där stod nämligen dessa härliga Kor i gröngräset. Dom har även en liten kalv bredvid sig. Efter lite sökning på nätet har jag nu fått reda på att kon heter Elsa och hennes man heter Börge. Kalvens namn känner jag tyvärr inte till. De visade sig vara tillverkade av Örebro konstnären Skalleper. På följande länkar står lite mer att läsa: Elsa har fått sällskap och  Skalleper.
 
 
 
 
Fler bidrag i utmaningen 365+1 foton 2012 hittar du här.
 

 Foto: TinaM

Kommentarer
Postat av: AnnChristin

Helt klart roliga och charmiga kor!

2012-10-02 @ 09:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...