83: Fynd (7 av 365)

Mitt retrointresse har alltid funnits, men det har definitivt ökat de sista åren. Bla har jag förälskat mig i keramik från gamla Västtyskland, från 50-, 60-, och 70-talet. Det fanns flera fabriker där under dessa år och samlingen kan egentligen bli hur stor som helst. Fast jag håller mig till några få favoriter. Har länge velat ha en golvvas, men har inte lyckats hitta någon. Men i helgen stod den där =) Letar fortfarande efter favoriten, men denna är bra underbar den oxå. Och till priset av 65 kr är den ett riktigt Fynd. Golvvaserna kan gå på ett par hundra annars.
 
 
 
 
Fler bidrag i utmaningen 365 foton 2013 hittar du här.
 

 Foto: TinaM

Kommentarer
Postat av: Anki

Snygg och verkligen ett riktigt fynd.

2013-03-09 @ 22:56:37
URL: http://ankis365bilder.blogspot.se/
Postat av: Hedwig

Den golvvasen var fin. Jag använde min som paraplyställ tills jag upptäckte att botten gått ur. Nu står den som katthinder i trädgården...

2013-04-07 @ 15:04:17
URL: http://veckansdagar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...