Dag 7.

 
 
Idag är det dag 7 i min resa på 17 dagars dieten. 10 dagar kvar alltså :D Går bättre och bättre, inte samma hunger som innan, men den finns fortfarande kvar. Hade hoppats på någon viktnedgång, men ännu har detta inte skett. Lite tråkigt, men jag ska försöka hålla ut får se om det händer något senare. Jag får inte glömma att jag är diabetiker, och mitt insulin gör att jag har svårare att tappa vikt än en "normal" person. Är lite mer kluven till dieten än när jag började, fått många funderingar om hur den ska funka framöver. Till exempel när man börjar lägga på kolhydrater igen, vad händer då? Ökar sockret igen? Risken för det är ganska stor tror jag, och om detta händer måste jag höja insulinet för att hålla samma värden som idag. Och ökas insulinet - ja då följer vikten med :( Så just nu är jag ganska tveksam till framtiden för mig och den här dieten. Om mina misstankar är korrekta, så bör jag enbart äta fas 1 resten av livet, och aldrig gå vidare till de andra faserna. Men det kommer jag inte att orka med, för gå hungrig i flera år har jag ingen lust att göra. Så summa summarum, tveksamma dagar just nu till detta, men jag kör på får se vad som händer.
 

 Foto: TinaM - middag dag 6

Kommentarer
Postat av: malve

Roligt att vi hittat tillbaka till varandra :-). Jag har bytt dator och alla blogglänkar försvann i och med det. Mycket tråkigt att höra om din pappa.

Har du provat lchf? Jag äter det sedan ett par år tillbaka och trivs med det. Har gått ner ca 10 kg i sakta mak, och ALDRIG varit hungrig. Det finns jättemycket bra och goda recept, så det är inte svårt när man väl kommer in i det.

2014-01-18 @ 10:44:42
URL: http://vardagsgladje.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...