I vinterns antågande kommer förkylningen...

... och givetvis åker jag på den. Därav min frånvaro på bloggen ett tag, men jag återkommer med nya krafter när förkylningen lämnat min kropp. Började känna mig lite rosslig i halsen men det var knappt något att orda om. Ett par timmar senare small det till och där låg jag helt plötsligt dunderförkyld med halsont, snuva och en riktigt retlig hosta. Inte många timmars sömn den natten, och inte de nästföljande under helgen med. Förhoppningsvis går det bättre inatt. Funderar på att ta mig till apoteket imorrn och köpa den där halstabletten dom gör reklam för. En kille som sitter och äter spaghetti, men det känns som ståltråd... och då ska den där lilla tabletten hjälpa sägs det. Ska verkligen kolla om det stämmer. I övrigt tar jag mig igenom dagen med hjälp av nedanstående. Te är gudomligt, särskilt med honung, och halstabletter går inte att få för mycket av. Fick ett tips av min mamma som faktiskt lenar underbart, även om det smakar lite starkt och beskt, och det var te gjort på ingefära och honung. Skööönt åt halsen.

Man skär ca 4-5 bitar av ingefäran, kokar upp den med vatten i en kastrull. Sen silar man av vattnet ner i tekoppen och droppar i lite honung. Det lenar faktiskt riktigt skönt för stunden. Ett bra tips om förkylningen nyper tag i er.

Nu ska jag fortsätta vila mig i soffan framför tv:n, och tycka lite synd om mig själv ;) Återkommer när krafterna börjar vända tillbaka. Ha det så bra tills vidare alla!


Förkylning

Foto: Eget kollage med bilder från bla apoteket.se, bramhults.se och hoganaskeramik.se

Kommentarer
Postat av: Vildangel

Precis samma för mig, först lite rosslig i halsen och några timmar senare dunderförkyld. Jag hoppas det går över snabbt. Krya på dig.
//V

2006-11-06 @ 07:20:32
Postat av: Tant Ulla

Jag har (peppar, peppar) än så länge klarat mig från förkylning. Krya på dig, och du, låt oss få veta om tabletten fungerar...

2006-11-06 @ 10:05:00
URL: http://www.tantulla.blogg.se
Postat av: Linnea

Trist att vara förkyld, hoppas du snart blir bättre. Ville bara kika in och önska dig trevlig helg!

2006-11-10 @ 18:24:03
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
Postat av: Tina

Vildängel: Tack så mycket =)
TantUlla: Tackar =) Jag blev aldrig att testa tabletten dock, fick starkare grejer på en gång *ler* Men nångång så..
Linnea: Tack så mycket =) Förkylningen går åt rätt håll, men den hänger nog i i några dagar till. Envis som 17 =) Trevlig helg till dig med.

2006-11-11 @ 23:10:21
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...