Jul hos Linum

Linums produkter har jag alltid tyckt väldigt mycket om. Härliga mönster och även stilrent och enkelt. Efter att ha kikat igenom deras sortiment som har anknytning till julen har jag fått många nya favoriter som jag gärna skulle plocka in i mitt hem.

En av dessa är Cinnamon, som är designad av Katarina Brieditis. Ett härligt pepparkaksmönster, som finns på det mesta från förkläden, handdukar, grillvantar mm. Finns även i rött.

Cinnamon


En annan av favoriterna är Mistel, även den av Katarina. Finns förutom i rött, även som brun och beige. Kudden skulle ligga fint i min fåtölj med sitt nya brunbeiga överdrag och sen med den där härliga kransen från Village, som Sara bloggade om i slutet av veckan.

Mistel



Santa är en annan, enkel och klassisk som julmönster. Mönster av Erika Pekkari.


Santa


Tillsist i min lilla visning kommer några fristående läckerheter.
August och Chester är Linums egen design, medan Lusse är ritad av Synnöve Mork.



Övriga linum




Så några av dessa kommer säkerligen hamna i mitt hem inför julen.
Framförallt av Cinnamon och Mistel om jag känner mig själv rätt. Kanske Mistel som kuddfodral och varför inte en kökshandduk med Cinnamon. Kökshanddukar tycker jag är hur kul som helst, och kan ha hur många som helst känns det som. Eller i varje fall ser det ut så i min låda där de ligger ;)
 

Foto: Eget kollage med bilder från línum.se

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka fina textilier du visar. Skulle verkligen vilja sätta på mig det där förklädet :-)!

2006-11-14 @ 07:48:35
URL: http://oklarheter.blogspot.com
Postat av: Tina

Anna: Visst är dom härliga, skulle gärna krypa in i det där förklädet själv =)

2006-11-14 @ 17:21:08
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: cleo

Vilka fina grejer! Blev helförälskad i förklädet och grejerna i pepparkaksstuk. Har lagt in ett inlägg om det och länkar till Dig! ;-)

2006-11-14 @ 18:15:58
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Tina

Cleo: Vad skojigt, tack =) Jag ska ut imorrn och se om den lilla butiken med Linum sortiment här kan tänkas ha dem.

2006-11-15 @ 00:14:35
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...