Julkortspyssel del 1

Igår kunde jag inte stå emot längre. Nu åkte mina göra-julkorts-saker fram. Fast jag höll i mina pyssliga trådar rätt bra och höll mig till två stycken. Det får gå framåt men sakta, vill ju ha många pysselkvällar innan jul. Visserligen är huvudet fullt av ideér jag skulle vilja göra, men ekonomin tillåter inte riktigt att allt material inköps så det får bli en del iår. Och hoppas på att ideérna finns kvar igen nästa år, vilket är Så troligt ;) *leende* Det är tur det finns papper och penna. Har nämligen börjat med det, att nedteckna de ideér jag får om olika saker. För jag har nämligen märkt att ibland försvinner tankarna trots att man är övertygad om att en sån bra idé kan jag inte glömma bort. Men efter nån vecka, när jag helt plötsligt kommer på: Hmm vad var det jag kom på förut som jag skulle göra? Då är det borta. Men nu har jag istället ett idéblock där jag skriver och ritar ner mina genialiska (*host*) tankar och idéutsprång. Det är faktiskt ganska roligt att bläddra tillbaka i det och faktiskt se att jag har förverkligat en hel del av de ideér jag fått. Kanske får ni ta del av dem en vacker dag....

Och där kom vi ifrån ämnet på detta inlägg. Iallafall, två julkort blev det igår kväll och dessa kan ni beskåda här nedan.  Materialet kommer från Panduro.

Del Ett i julkorts följetongen är nu över, men fler kommer. Den som väntar på något gott... ;)


Julkort




Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: Tomtens Dotter

Korten blev jättefina!
Det är roligt att se vad olika människor gör av samma eller liknande material

2006-11-27 @ 11:20:25
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj har du redan börjat med julkorten? Här ligger man i lä! Men det blev himla fint. :)

2006-11-27 @ 16:26:03
URL: http://www.lovethecountry.blogspot.com
Postat av: Zarah

Vad FINA kort! :D

Självklart får du länka - tack så JÄTTEMYCKET för de snälla orden! :D

2006-11-27 @ 16:56:40
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Cia - bildlig.blogg.se

Jättefina kort, jag tänker också göra egna men har just nu fullt upp med annat, så det får vänta ett tag.
Fin blogg du har! Hälsn Cia

2006-11-27 @ 17:01:03
URL: http://bildlig.blogg.se
Postat av: Annika

Jättefina julkort! Tänk att få sånna i sin brevlåda :) Har tänkt många år att göra egna, men kommer inte riktigt till skott. Det där med att skriva/skissa ner sina idéer är ju himla smart. För hur mycket man än tror att man ska komma ihåg så gör man ju inte det...Jag får nog åxå ta tag i det å skaffa en idébok.

2006-11-27 @ 18:32:35
URL: http://www.pysselbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...